Nieuws Groei

Westfield Mall bij Den Haag breidt uit met 25 merken

De op 18 maart geopende Westfield Mall of the Netherlands, nabij Den Haag, is in korte tijd uitgegroeid tot een van ’s lands populairste shoplocaties. Sinds de opening hebben al meer dan acht miljoen mensen een bezoek gebracht aan de mall. De afgelopen maanden hebben nog eens 25 nieuwe merken zich verzekerd van een plaats in de retail-, leisure- en entertainmentbestemming van Nederland.

Van onze redactie 10 november 2021

Westfield mall den haag detailhandel

Eén van deze nieuwe merken is tienerkledingmerk Hollister, dat naast hun filialen in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Maastricht in de Haagse regio nu specifiek voor Westfield Mall of the Netherlands heeft gekozen. Hollister opent tevens een naastgelegen Gilly Hicks winkel waar intimates, loungewear en activewear worden aangeboden. Lifestylemerk Moooi, opgericht door Marcel Wanders, opende in september een nieuwe winkel voor liefhebbers van interieurdesign en luxe lifestyle. Het bekende lifestylemerk zet zich in om de zintuiglijke wereld van Moooi dichter bij hun consumentenpubliek te brengen en voegt hun online en offline ervaring samen in dit bijzondere winkelconcept.

Offline en online versterken elkaar

,,Wij zijn overweldigd door het succes van de mall, het is prachtig om te ervaren hoe zowel publiek als nationale en internationale merken dit concept hebben omarmd,” aldus Teun Koek, Director Operations The Netherlands. ,,De bezoekersaantallen zijn boven verwachting. Het is geweldig om te zien dat de Nederlandse consument Westfield Mall of the Netherlands uitkiest voor een leuk dagje uit. Tevens onderstreept het succes van de mall de visie van Westfield dat fysieke merkbeleving een cruciaal ingrediënt is voor wat wij ‘hybride retail’ noemen. Een succesvolle offline beleving versterkt het online succes en andersom. Retailers en merken ervaren in ons geval dat de twee elkaar niet hoeven te kannibaliseren, maar juist kunnen versterken.”

Lees ook: Westfield Mall of the Netherlands officieel geopend

De volledige lijst van 25 nieuwe merken in Westfield Mall of the Netherlands zijn:

Fashion: Hollister, Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Gilly Hicks, Footlocker, Sidestep Krakatau, Soulsistah Kids

Home: Moooi, Auping, Miele, Home & Cook, Royal Delft, Soulsistah Decorations

Gifts: Prenatal, Ninamo, Kyldo

Food & Beverage: The Avocado Show, Mood Streetfood, Cheats

Automotive: Volvo, Xpeng

Health Services: Puur & Passie, Tip Top Nails

Leisure: Peppa Pig (Merlin Entertainment)

Mis vanaf nu geen ondernemersnieuws meer, schrijf je in voor onze dagelijkse update. In 2 minuten tijd ben jij weer op de hoogte.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws