Met behulp van de nieuwste technologieën creëert Under Reality content en campagnes voor verschillende bedrijven. Het bedrijf helpt hen op het gebied van onder andere marketingstrategie, data / 360 graden klantprofielen, softwaretools, marketing automation en contentcreatie.
,,Under Reality is officieel ontstaan in mei 2021. Hiervoor heb ik zeven jaar lang een marketingbureau gehad. Hierbij waren we de eersten op het gebied van datadienstverlening. Met ons nieuwe bedrijf richten we ons veel meer op technologie en innovatie, naast deze datadienstverlening. Met behulp van technologie zetten we deze data effectief om naar onder meer betere verkoopresultaten en geweldige customer experiences”, Vertelt Andy Berendsen, CEO van Under Reality. ,,Ik heb in dit bedrijf mijn krachten gebundeld met de broers Robin en Dylan Laseur. Zij hebben hiernaast ook nog een developmentbureau, dat zich richt op web, app, e-commerce en software development. Onze werkzaamheden vullen elkaar heel erg goed aan.”
Voor Under Reality en het developmentbureau zijn gezamenlijk meer dan 25 mensen werkzaam. Een team van specialisten houdt zich continu bezig met innovatie, zoals synthetic media (ook wel bekend als deepfake), VR/AR, 3D animatie, web 3.0, blockchain en AI.
Under Reality loopt op het gebied van marketing ver voorop. Dit doen wij door gebruik te maken van verschillende nieuwe technologieën
Andy Berendsen, CEO van Under Reality
Personalisatie en unieke customer experiences
Volgens Berendsen loopt Under Reality op het gebied van marketing ver voorop. Dit doen zij door gebruik te maken van verschillende nieuwe technologieën. ,,Een leuke case betreft het Amerikaanse biermerk Budweiser. Door middel van een personalisatieconfigurator kon je een flesje van Budweiser personaliseren met een foto van je eigen gezicht. Vervolgens kon je aangeven of je het flesje wilde bestellen, of dat deze in de winkelschappen terecht kwam. Wanneer je voor de laatste optie koos, kon het dus zomaar zijn dat je in de winkel een Budweiserflesje met je eigen foto tegenkwam. Een leuke, spraakmakende actie die veel exposure heeft opgeleverd. Voor dit soort acties heb je, naast de nodige dosis creativiteit, ook zeker de hulp van innovatieve technologie nodig. Deze case hebben we gedaan in samenwerking met experiential marketing agency WINK.”
Next level e-commerce marketing
Naast het bedrukken van flesjes bier, houdt Under Reality zich ook bezig met e-commerce bedrijven. Voor verschillende merken verzorgen zij het e-commerce marketing platform. Al deze platformen zijn volledig data-gedreven. Met behulp van slimme marketing automation wordt de customer experience verhoogd en gemaximaliseerd.
,,Voor een internationaal e-commerce bedrijf hebben we zelfs gewerkt met voice cloning. Zo is er één productvideo gemaakt die gaat over de verkoop van Apple-producten. Deze video hebben we vervolgens in vijf andere talen omgezet, zoals Frans of Portugees. Je hoeft hiervoor dus maar één video te laten maken om deze vervolgens met behulp van technologie op te kunnen schalen. Heel efficiënt en kostenbesparend”, aldus Berendsen. ,,Daarnaast hebben wij voor een kledingmerk een virtuele winkel ontwikkeld die binnenkort live gaat. Hierin kunnen klanten virtueel rondsnuffelen, virtueel kleding passen en vervolgens direct bestellen.”
We zijn nu flink aan het opschalen met ons team en zijn continue op zoek naar nieuw talent, zowel in marketing als innovatie
Andy Berendsen, CEO van Under Reality
’s Werelds eerste metaverse agency
Under Reality gaat zelfs nog een stap verder en stelt nu de eerste metaverse agency ter wereld te zijn. De metaverse is een virtueel sociaal netwerk, maar biedt ook ongekende andere mogelijkheden. Je kunt hier niet alleen met elkaar communiceren, maar ook dingen bouwen die in het echt onmogelijk zijn. Het moederbedrijf van Facebook heeft in oktober 2021 haar naam veranderd in Meta, nadat topman Mark Zuckerberg zijn plannen onthulde om Facebook van een social mediabedrijf om te vormen tot een metaverse.
,,De metaverse kun je zien als een virtuele wereld, waarbinnen je verschillende technieken hebt als VR, AR, en AI. De metaverse leunt op de blockchain, waar je met cryptotokens kan betalen vanuit je eigen wallet en dingen kan verzamelen in de vorm van NFT’s. Het is vergelijkbaar met de film Ready Player One en de game Second Life. VR is een virtuele wereld, terwijl AR (augmented reality) een combinatie is van de virtuele wereld en de gewone wereld”, zegt Berendsen. ,,Zo heb ik in de digitale wereld een kloon van mezelf met wie ik trainingen of masterclasses kan geven. Heel veel dingen worden door deze technologie schaalbaar en dat is interessant voor veel merken.”
Volgens Andy Berendsen is de ambitie van Under Reality om te groeien erg groot, zowel in Nederland als internationaal. ,,We zijn nu flink aan het opschalen met ons team en zijn continue op zoek naar nieuw talent, zowel in marketing als innovatie. Door zelf voorop te blijven lopen, kunnen wij ervoor zorgen dat ook onze klanten een stap verder komen.”