Een nieuwe merkbelofte, in de zin van een volledig nieuwe visuele uitstraling, die past bij deze huidige tijd. ,,Want, empowering payment heeft eigenlijk altijd in het DNA van ons bedrijf gezeten”, vertelt Enny van de Velden, voorzitter van de Raad van Bestuur en CCO van CCV Group B.V., trots. Het verhaal van CCV begon in de jaren ‘50. Toen nog operationeel onder de naam Computercentrum Cor van de Velden, wisten de ouders van Van de Velden al dat ondernemers geen zin hebben in gedoe rondom boekhouden en betalen. ,,Dankzij een licentie van een Amerikaans bedrijf waren mijn ouders in staat om in Nederland boekhoudingen semi-geautomatiseerd aan te bieden.” De grootste winst voor hun klanten? Ondernemers kregen ineens beknopt en overzichtelijk financiële sturingsinformatie tot hun beschikking. Voor die tijd enorm innovatief. En dan zeker niet alleen vanuit technologisch oogpunt.
,,Innoveren is voor CCV altijd meer geweest dan nieuwe technologie. Voor ons is innoveren ondernemen met lef, nieuwe kansen zien en vooral, in samenwerking met onze partners.”
Empowering payment heeft eigenlijk altijd in het DNA van ons bedrijf gezeten
Enny van de Velden
Soepel betaalverkeer
Zo ook in de jaren ’80, toen er veel overvallen bij benzinestations waren vanwege de hoeveelheid cash die daar lag. De ondernemende ouders van Van de Velden zagen een kans en introduceerden de betaalterminal in Nederland. Mede dankzij diverse internationale overnames en samenwerkingen, staat CCV vandaag de dag bekend als marktleider in het betalingsverkeer in Nederland en heeft CCV klanten in meer dan 25 landen. CCV ondersteunt ondernemers met de nieuwste betaaloplossingen. ,,Betaalverkeer staat centraal in alles wat we doen, maar is tegelijkertijd iets waar consumenten en ondernemers het liefst zo min mogelijk over nadenken. Daar komen wij om de hoek kijken.”
Innovatieve oplossingen
CCV is de afgelopen jaren sterk geëvolueerd, vandaar dat ze een nieuwe uitstraling voor het bedrijf wilden die krachtig en empowering is en beter past bij de huidige innovaties. Van de Velden: ,,Met de ontwikkeling van SoftPOS bijvoorbeeld hebben we in samenwerking met onder andere ING in Nederland en S-Payment in Duitsland een innovatieve manier van het accepteren van betalingen in de markt gezet. SoftPOS is een software-oplossing, die een Android smartphone of device omtovert in een betaalterminal. Een ideale oplossing voor grote retailers, als het druk is bij de kassa en de consument alleen een paar handdoeken wil afrekenen, of voor een loodgieter, die de mensen thuis gelijk wil laten betalen.”
Omzetgroei door betaalgemak
Inmiddels heeft Van de Velden het denken vanuit consumentengedrag volledig doorgevoerd in de strategie van CCV. ,,Toen ik vanaf 2013 aan het roer kwam, hebben we onze nieuwe omnichannel-strategie ontwikkeld waarin de consument centraal staat, door onszelf continu af te vragen: hoe maak je het betalen voor de consument makkelijker? We willen seamless betalen over de gehele linie introduceren, zodat de omzet van onze klanten kan groeien. Betalen mag geen blokkade zijn, waardoor er een lange rij voor de kassa ontstaat of je online afhaakt in het betaalproces. ,,Eén van de eerste oplossingen, die we op basis van onze nieuwe strategie hebben ontwikkeld voor parkeren was een nieuwe betaalstandaard, vanuit het gegeven dat tijd enorm schaars is voor de consument. Zo hoef je bij veel parkeergarages niet meer te betalen bij een betaalautomaat, maar kun je al sinds 2014 in- en uitrijden met je betaalpas. Door deze extra stap eruit te halen, hebben we het voor de consument makkelijker gemaakt.”
CCV zet graag haar klanten in hun kracht door ze te laten doen waar ze goed in zijn. ,,Laat ons er maar voor zorgen dat ze betaald worden, zonder dat ze zelf hoeven na te denken over de manier waarop.”
We willen seamless betalen over de gehele linie introduceren, zodat uiteindelijk de omzet van onze klanten groeit
Enny van de Velden
Overtuigd van Internet of Things
,,En wat te denken van de ontwikkeling dat je ‘s ochtends naar je werk rijdt en je de boardcomputer van je auto laat weten dat je vanavond gasten te eten krijgt? Nog zo’n innovatie, waarbij je ziet dat alles steeds meer met elkaar verbonden is rondom de aankoopervaring en betalen een verbindend onderdeel is dat zo soepel mogelijk moet lopen. Het Internet of Things maakt dat allemaal mogelijk. De boardcomputer staat in contact met je koelkast, die aangeeft welke ingrediënten aanwezig zijn voor het diner en wat er nog moet worden ingekocht. Deze data belandt bij je favoriete retailer, die ervoor zorgt dat als je aan het einde van de dag naar huis rijdt, je jouw bestelling ophaalt bij het tankstation waar je tegelijkertijd je auto op kunt laden.” Van de Velden is ervan overtuigd dat deze trend zich verder gaat ontwikkelen. ,,Sterker nog: een deel hiervan is al in ontwikkeling en in voorbereiding met onze partners. Geweldig, toch?!”
Benieuwd naar alle betaaloplossingen die CCV te bieden heeft? Ga voor meer informatie naar: www.ccv.eu/nl