Miljoenen kijkers zagen kandidaat Joop Kuiper in datingprogramma B&B Vol Liefde binnenstappen bij Anja in Frankrijk met onder zijn arm zijn eigen professionele koffieapparaat en een blik met zijn favoriete koffiebonen. Anja drinkt namelijk nog steeds haar ouderwetse filterkoffie en dat zag Joop niet zitten. De scène werd het gesprek van de dag.
Joop is vaste klant bij Koffie Lovers
De zo door Joop geliefde koffie komt bij Koffie Lovers uit Noordwijkerhout vandaan, waar hij al jaren vaste klant is. ,,We leveren aan kantoren en horeca en daardoor weten steeds meer particulieren ons ook te vinden voor hun koffie. Joop woont in de buurt en komt ook regelmatig op zijn fiets een nieuwe voorraad bij ons halen”, vertelt oprichter en directeur Rik Oostdam van Koffie Lovers.
Lees ook: Wat je niet ziet bij B&B Vol Liefde: ‘Je liefdespartner wordt ook je businesspartner’
En afgelopen zomer zag zijn broer, die ook bij Koffie Lovers werkt, hun trouwe klant Joop opeens voorbijkomen in B&B Vol Liefde met hún koffie. ,,We plaatsen daar een bericht over op LinkedIn dat door meer dan 80.000 mensen werd bekeken. Fotograaf Dick van der Lecq, die Joop had geportretteerd, opperde vervolgens bij hem het idee om een koffielabel met ons te lanceren.”
Lees hieronder verder.
Eerste bestellingen Joop’s Roast lopen al binnen
Koffie Lovers koos met Joop zijn favoriete koffiesmaken uit, maakte een campagne en paste de website aan. En vanaf vandaag is Joop’s Roast te bestellen in de webshop van Koffie Lovers. ,,We moesten snel schakelen en hebben alles in een weekend opgetuigd. We zaten zelfs nog een beetje tegen alle kosten aan te hikken en vroegen ons af of het wel wat zou opleveren. Maar het mediabereik is niet normaal. Op de voorpagina van De Telegraaf stond zelfs een quote van Anja: ‘Joops koffie komt er bij mij niet in’. De eerste bestellingen zijn ook al binnen.”
We zaten een beetje tegen alle kosten aan te hikken en vroegen ons af of het wel wat zou opleveren. Maar het mediabereik is niet normaal
Het familiebedrijf blijft nuchter onder alle publiciteit. Rik: ,,Ik heb geen idee waar dit heen gaat. We zijn er ook ingegaan met het idee: we zien wel waar het schip strandt. B&B Vol Liefde loopt nog tot half september. Zolang het programma actueel is, zullen we daar vast van profiteren. Wij geloven erin dat onze koffie heel goed in de smaak gaat vallen, dus wie weet blijven mensen ook daarna klant.”
Rik Oostdam breidt Koffie Lovers steeds verder uit
Ondertussen blijft Koffie Lovers doen waar ze goed in zijn: de lekkerste koffie leveren aan kantoren en horeca, inclusief de espressomachines met service en onderhoud. Het bedrijf werd tien jaar geleden opgericht door Rik en het aantal klanten breidt steeds verder uit. ,
,,Onze koffie onderscheidt zich door de allerlekkerste smaken voor een concurrerende prijs. We experimenteren veel met smaken. De webshop voor particulieren is niet onze core business, maar doen we erbij. Het leuke is dat mensen onze koffie in de horeca drinken en het dan thuis ook willen drinken. Net als Joop.”
Joop vindt dit heel leuk. Voor zichzelf, maar ook voor ons als groeiend familiebedrijf
En wat vindt Joop er zelf van? ,,Ik had hem vanochtend nog aan de telefoon”, zegt Rik. ,,Hij vindt dit heel leuk. Voor zichzelf, maar ook voor ons als groeiend familiebedrijf. Hij krijgt heel veel reacties en media-aandacht op zijn koffielijn. Het geeft een positieve wending aan zijn deelname aan B&B Vol Liefde.”
Lees ook: De Ondernemer op vakantie (5): waarom de B&B Vol Liefde-kandidaten zo moedig zijn