InnovatieGroei

Monica Geuze en ID&T nemen belang in drank-startup STËLZ

Van links naar rechts: Rosanne Janmaat (COO ID&T), Monica Geuze en Milan Voet (STËLZ)
Leestijd 3 minuten
Lees verder onder de advertentie

STËLZ introduceerde afgelopen jaar in Europa de nieuwe drankcategorie 'hard seltzer', die wereldwijd met een razendsnelle opmars bezig is en in de Verenigde Staten al uitgegroeid is tot een miljardenmarkt. In 2020 liet het merk Nederland kennismaken met de hard seltzer: bruiswater met een vleugje fruit en 4,5 procent alcohol. STËLZ speelt in op de trend waarin een bewuste levensstijl – zonder suiker en met minder calorieën – steeds belangrijker wordt. De millennials en Generation Z, zowel mannen als vrouwen, hebben de nieuwe drank in korte tijd omarmd. Inmiddels ligt het merk met vier smaken bij onder meer Albert Heijn, Gall&Gall, Mitra, Picnic, STACH en de snelgroeiende bezorgdienst Gorillas.

Lees ook: Jonge ondernemers lanceren appelfrisdrank met klokhuis en schil

ID&T gaat STËLZ schenken op al zijn evenementen

De ID&T-groep kiest voor dit jonge en eigenzinnige drankmerk omdat het qua uitstraling een goede match heeft met diens evenementen. Daarnaast hebben het ondernemerschap, plezier en de ambitie van de oprichters van STËLZ een belangrijke rol gespeeld in de keuze voor de samenwerking. STËLZ zal minstens vijf jaar worden geschonken op de ruim zeventig evenementen van de eventgroep.

Lees verder onder de advertentie

Milan Voet (26), founder van STËLZ: ,,Dit is echt een jongensdroom die uitkomt. M’n vrienden en ik gaan vaak naar ID&T-feesten en kunnen daar binnenkort mijn eigen merk drinken. Hoe tof is het om deze zomer samen met honderdduizend anderen op Mysteryland te staan en overal om je heen STËLZ te zien! Net als de oprichters van ID&T kom ik uit Landsmeer, een ondernemend dorp net boven Amsterdam. Dit partnership biedt de mogelijkheid om jaarlijks ruim 1,5 miljoen festival-bezoekers kennis te laten maken met STËLZ. Daarnaast creëert het enorme internationale digitale bereik van ID&T mooie kansen om de merkbekendheid van STËLZ verder te vergroten. De sales gingen al goed - we hebben net een miljoen blikjes extra moeten produceren om de vraag aan te kunnen. Maar samen met ID&T en Monica Geuze gaan we nu sky high!"

STËLZ is inmiddels een serieuze speler in de markt en daardoor begon het ondernemerschap ook bij mij te kriebelen

Monica Geuze, influencer en aandeelhouder

Volgens Voet is de rol van Monica heel belangrijk geweest: ,,Zij heeft ons echt weten te lanceren met haar bereik, maar ook in het creatieve proces is ze van enorme toegevoegde waarde. Ze ziet supersnel of iets werkt of niet en is niet bang om keuzes te maken. Dat is precies wat we nodig hebben en wat we willen uitstralen."

Monica Geuze: ,,De jongens van STËLZ en ik gaan way back. Een jaar geleden was het nog een kleine club. Ik kreeg super veel energie van het team, maar geloofde ook meteen in de potentie van hard seltzer. Bovendien: het design en de smaak zitten goed in elkaar. Dit is het drankje waar ik en mijn vrienden op zaten te wachten! STËLZ is inmiddels een serieuze speler in de markt en daardoor begon het ondernemerschap ook bij mij te kriebelen. Ik ben altijd ondernemend geweest en ik doe waar ik in geloof. Te gek om deze mooie nieuwe stap te zetten. De toetreding als aandeelhouder geeft me nog meer energie om mijn ondernemerschap verder te ontwikkelen.”

Lees verder onder de advertentie

Lees ook: Succesvlogger Monica Geuze in het voetspoor van Enzo Knol

Rosanne Janmaat, coo van ID&T: ,,Het geeft een goed gevoel om dit mooie nieuwe partnership te sluiten in een uitdagende tijd voor ons bedrijf. De mannen van STËLZ brengen een frisse en positieve energie met zich mee. We kunnen niet wachten om met ze samen te werken en STËLZ te integreren binnen ons evenementen en digitale platform. Dit drankje is perfect voor onze bezoekers en we zijn er dan ook van overtuigd dat dit een succes wordt.”

beeld deondernemer
Lees verder onder de advertentie