Innovatie

Slaaprobot Somnox succesvol de grens over: 'Data is de nieuwe olie'

beeld deondernemer
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Bekijk de video:

De belangrijkste reden om zelfstandig bij de Britse en Amerikaanse consument bekend te worden, is volgens Julian Jagtenberg simpel: data. Omdat Somnox nu via Best Buy of Walmart te verkrijgen is, zijn dit de bedrijven die de relatie met de klant opbouwen en tegelijkertijd hun data in de wacht 'slapen'.

Lees verder onder de advertentie

,,Data is de nieuwe olie", zegt Jagtenberg terecht tijdens dit radio-interview. De Somnox werkt namelijk met een app om de klant volledig te kunnen ondersteunen. ,,Ons concept is zo apart en heeft zo'n nauwkeurige uitleg nodig, dat het niet goed werkt als daar een derde partij tussen zit. Wij willen alles in eigen beheer nemen."

Lees ook: Somnox zet met slaaprobot internationale stappen na kapitaalinjectie

Naast de internationale stappen die Jagtenberg en zijn team gaan maken, gebeurt er binnen de landsgrenzen ook nog altijd van alles voor Somnox. Zo won het al meerdere prijzen, maar springt die van de KVK voor het meest innovatieve mkb-bedrijf er toch bovenuit. Jagtenberg: ,,Door het winnen van die prijs mochten we bijvoorbeeld aanschuiven bij Omroep MAX. Hun oudere publiek zijn tevens slechte slapers. Je wilt niet weten wat er na die uitzending in onze webshop gebeurde."

Lees verder onder de advertentie

Of Somnox met hun internationalisering niet in een onderlinge strijd met de e-commerce-giganten verwikkeld raakt, waarom Jagtenberg met de koning mag komen lunchen en welke ontwikkelingen de Somnox in de toekomst zal doormaken, hoor én zie je in het interview tijdens de Week van de Ondernemer dat je hierboven kunt terugkijken.

Julian Jagtenberg is een van de genomineerden:Stembussen voor Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar zijn geopend!