InnovatieGroei

Startup The Lekker Company viert verkoop van miljoenste potje deodorant

Het team van The Lekker Company. Foto: Claudia Rison
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

The Lekker Company begon als een passieproject van Dewi van de Waeter uit Amersfoort, die op zoek was naar natuurlijke en vegan verzorgingsproducten met begrijpelijke ingrediënten. Haar eerste product, een deodorant op basis van natuurlijke ingrediënten zoals baking soda en kokosolie, werd al snel populair onder klanten die op zoek waren naar een alternatief voor traditionele deodorant met aluminium.

Het is niet bij deodorant gebleven: het merk heeft inmiddels zijn productlijn uitgebreid met lippenbalsem en zonnebrandcrème, die allemaal vegan en natuurlijk zijn. Vandaag de dag heeft The Lekker Company meer dan 4.000 verkooppunten in heel Europa, variërend van kleine winkels tot grote supermarkten en drogisterijen. Bovendien is het bedrijf een gecertificeerd B-corp-bedrijf, dat zich inzet voor duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid.

Toen ik begon met een beslagkom, had ik nooit gedacht dat we zoveel oksels zouden bereiken. Het is geweldig om te zien dat steeds meer mensen kiezen voor natuurlijke en duurzame producten

Dewi van de Waeter, oprichter The Lekker Company

Team van The Lekker Company blijft zich inzetten voor duurzaamheid

,,We zijn ontzettend trots op deze mijlpaal en willen onze klanten bedanken voor het proberen en blijven kopen van onze potjes", aldus Dewi. ,,Toen ik begon met een beslagkom, had ik nooit gedacht dat we zoveel oksels zouden bereiken. Het is geweldig om te zien dat steeds meer mensen kiezen voor natuurlijke en duurzame producten."

Lees verder onder de advertentie

Met het oog op de toekomst blijft het team van The Lekker Company zich inzetten voor duurzaamheid en het aanbieden lekkere, natuurlijke producten die goed zijn voor zowel mens als planeet. Het bedrijf blijft uitbreiden en is van plan om in de nabije toekomst nog meer LEKKER-producten toe te voegen aan zijn productlijn.

Foto: Robert Elsing

Lees ook: Ambitie HappySoaps: grootste plasticvrije merk van Europa worden

Lees verder onder de advertentie