Het jaar 2024 begon voor Geert Kranendonk en Glenn Kruisselbink, oprichters van Mayoneur, meer dan goed. Op de Horecava wonnen zij in de categorie food & beverage een Horecava Innovation Award. Het was het resultaat van de goede samenwerking met PeelPioneers, de producent van citrusvezels. Het zorgde voor een besparing van bijna 650.000 eidooiers in 2023, omdat de mayonaise vegan is.
In een rustig hoekje van deze horecabeurs in de Rai kijkt Geert (31) terug op een bewogen groeijaar. ,,Onze omzet vorig jaar steeg met 83 procent naar de 1 miljoen euro. Ondanks onze wens lukte het niet om break-even te draaien. We hebben last gehad van marktontwikkelingen, grondstoffen werden duurder.”
Lees ook: Oer-Hollandse Mayoneur pakt wereldprimeur in verduurzaming mayomarkt
Het in 2019 opgerichte Amsterdamse bedrijf heeft in twee rondes 475.000 euro opgehaald. Het geld kwam van de Menken familie (melkdynastie), terwijl de tweede ronde in mei 2023 werd afgerond met investering van een managing partner bij Nimbus Capital. Geert: ,,We ronden nu onze derde ronde af. Nee, ik noem de naam nog niet. Het gaat om een strategische partner met ervaring in het buitenland. We halen daar 500.000 euro op en via de bank willen we dat uiteindelijk laten groeien naar zo’n 700.000 euro.”
We ronden nu onze derde financieringsronde af. Het gaat om een strategische partner met ervaring in het buitenland
Geert Kranendonk Mayoneur
De zes werknemers van Mayoneur gaan dit geld gebruiken voor een betere positie in de horeca. ,,We bieden daar onze producten in verschillende verpakkingsvormen aan. Net als in de retail moeten we in de horeca groeien. Een deel van het geld zal daarom worden gestoken in meer sales en marketing”, gaat Geert verder. ,,We zijn nu te koop bij zo’n duizend winkels van Jumbo en AH, en als we het daar goed blijven doen dan kan dat aantal best groeien. Het moet er toe gaan leiden dat onze omzet over 2024 verdubbelt en dat we break-even gaan draaien.”