InnovatieDuurzaamheid

Waarom Van Pom in crisistijd durft te starten met onderneming in vers én plantaardig hondenvoer

Uit onderzoek blijkt dat honden, net als mensen, baat hebben bij plantaardige voeding. Foto's: Van Pom
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

,,Op 4 oktober 2020, Dierendag, besloot ik middenin de coronacrisis te starten met mijn bedrijf Van Pom. Dat is natuurlijk een groot risico, maar ik wist dat het de juiste timing was'', begint Priscilla van Ooijen, oprichter van de startup, haar verhaal.

,,Er zijn meer dan twee miljoen honden in Nederland, waaronder steeds meer nieuwe puppy's. Het is ontzettend belangrijk dat zij de juiste voeding binnenkrijgen en dat er rekening wordt gehouden met allergieën. Meer plantaardig voedsel dat vers is bereid kan een zeer positief effect hebben op de gezondheid en fitheid van honden. Het zit boordevol vezels. Ik ben dan ook trots dat Van Pom vers, plantaardig en duurzaam hondenvoer op de Nederlandse markt brengt."

Meer plantaardig voedsel dat vers is bereid kan een zeer positief effect hebben op de gezondheid en fitheid van honden

Priscilla van Ooijen, oprichter Van Pom

'Honden hebben baat bij plantaardige voeding'

Het bedrijf Van Pomheeft aanvullend plantaardig hondenvoer op de markt gebracht, zodat nu ook honden makkelijker toegang krijgen tot vers bereide groenten, fruit en kruiden. Er zijn namelijk steeds meer wetenschappelijke studies die aantonen dat honden, net als mensen, baat hebben bij plantaardige voeding. De startup hoopt met hun aanvullende hondenvoer een bijdrage te leveren aan de gezondheid van honden in Nederland.

Lees verder onder de advertentie
beeld deondernemer

Ingevroren en in kartonnen cups: voorkomt voedselverspilling

De eerste lijn met producten van het merk bestaan uit vier smaken aanvullend hondenvoer. Van Ooijen: ,,Het voer bevat een uitgebalanceerde mix van verse, plantaardige én gezonde ingrediënten, die ook goed door honden kunnen worden verteerd. Het vers bereide hondenvoer wordt ingevroren en verkocht in kartonnen cups. Op die manier worden de voedingswaardes behouden en is het product langer houdbaar. Het voorkomt bovendien voedselverspilling.''

beeld deondernemer
Lees verder onder de advertentie

Lees ook: Geen geblaf en gemiauw meer van 'zieke' dieren in reclames van Bol.com, Coolblue en IKEA