1. Verspreid je content slim
,,We deelden niet zomaar content, maar tactieken die we persoonlijk hadden getest. Die artikelen deelden we op Quora, LinkedIn-posts, Growthhackers, IndieHackers en Facebook-groepen. Er is sindsdien veel over ons gepubliceerd, waaronder verschillende artikelen op Forbes."
2. Bouw een community
,,Om een product te blijven verbeteren, moet je voortdurend communiceren met gebruikers. Hoe doe je dat als je honderden klanten hebt? Maak een besloten gemeenschap. Onze community bleek ook te fungeren als ijsbreker tussen onze bestaande- en nieuwe klanten."
3. Vraag influencers om feedback
,,Als je een goed product wilt maken, moet je met honderden gebruikers praten. Influencers kennen de markt heel goed, dus weten ze bijna evenveel als 100 mensen. We probeerden hen niets te verkopen, maar bouwden een relatie op en implementeerden hun feedback in ons product."
Tekst gaat verder onder de foto van Stefan Smulders.
Lees ook: Drie praktische pricing tips om marge te verhogen
4. Luister naar je gebruikers
,,Baseer je beslissingen op je gebruikers en neem hun feedback bloedserieus. Dat is ook waarom we steeds terug blijven komen op productvalidatie. Andere mensen wijzen je vaak op dingen die je zelf over het hoofd ziet of gewoon niet zo belangrijk vindt."
5. Team, team en TEAM.
,,Vanaf het begin hebben we een sterk team neergezet. We ontdekten wel dat iemand moet passen bij het bedrijf en dat ze de visie moeten delen. Dat is soms nog belangrijker dan iemands expertise."
Lees ook: Online sales verhogen? Met deze tips verhoog je je conversie
6. Toewijding
,,Het klinkt afgezaagd, maar zonder toewijding kom je nergens. Mijn co-founder en ik staken alles wat we hadden in Expandi. Ik stopte met roken en sport nu elke dag. Durf helemaal te gaan voor je onderneming."
7. Automatisering
,,Steeds meer mensen kiezen ervoor om zaken te automatiseren. Dat is niet zonder reden: het zorgt ervoor dat je nog meer gedaan krijgt. Vraag jezelf af: welk werk kan ik automatiseren? Zo groeit je bedrijf nog sneller."