Innovatie

Innosend haalt zes ton op voor slimmere verzending webshops

Innosend sleept na drie jaar een eerste kapitaalinjectie binnen. Op de foto Liu Kars (rechts) en Virgil Swagemakers. Innosend
Innosend
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

De eerste kapitaalinjectie van zes ton maakt schaalvergroting en Europese uitbreiding mogelijk voor Innosend. De investering komt van Royal Rotra, een logistieke serviceprovider voor wereldwijde zee- en luchtvracht, het investeringsfonds G-Force Capital en Harold Huizing, voormalig commercieel directeur van Trust. Innosend heeft de afgelopen drie jaar de nodige groei doorgemaakt, met een verdrievoudiging in dit jaar. Sinds de oprichting in 2020 heeft Innosend ruim een miljoen pakketten verzonden.

Lees ook: Alles over webshops en e-commerce in De Ondernemer Live

Innosend biedt software voor online shops, waarbij onder meer diverse processen geautomatiseerd en dus efficiënter worden. Zo kan de selectie van de verzendservice gereguleerd worden, net als het scannen van labels. De persoonlijke support, transparantie en prijzen van Innosend zijn volgens het nog jonge bedrijf de belangrijkste onderscheidende zaken ten opzichte van andere software-aanbieders.

Lees verder onder de advertentie

Hoofdbrekens

„De verzendmogelijkheden voor consumenten zijn de afgelopen tien jaar ontzettend geoptimaliseerd, maar we zien dat de hoofdbrekens bij webshopeigenaren zijn toegenomen”, zegt Liu Kars, mede-oprichter en ceo van Innosend. Kars wijt dit aan de verschillende verzendbedrijven, wisselende prijzen en retouropties en drukke klantenservice. „Veel ondernemers hebben hier dagelijks mee te maken, waardoor het verzendproces veel tijd en geld kost.”

We zien dat de hoofdbrekens bij webshopeigenaren zijn toegenomen

Liu Kars Mede-oprichter en ceo Innosend

Innosend wil hierop inspelen door advies op maat te bieden, uitgebreide software en een abonnementsvorm met vaste verzendprijzen. Virgil Swagemakers, mede-oprichter van Innosend voegt toe: „Dit platform biedt vrij gebruik tot driehonderd pakketten per maand. Hierna kost het een paar tientjes.” Daarnaast faciliteert Innosend e-commercebedrijven op het gebied van track & tracesystemen waarbij gebruikgemaakt wordt van eigen corporate identity en neemt het bevoorrading en verzending uit handen van online winkels.

Lees verder onder de advertentie