Marketing

Almelose jongeren krijgen primeur in McDonald’s reclame

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

De jongeren figureren in de reclame vanwege jongerenwerker Haris Trnjanin (25), die werkt voor Scoop Welzijn in Almelo. De rappende Enschedeër werd onlangs door een reclamebureau gevraagd om de hoofdrol te spelen in een reclame over de McTrax, een interactieve placemat van McDonald’s. Trnjanin - die de placemat “supergruwelijk” noemt - stelde zelf voor om ‘zijn jongeren’ te laten figureren omdat ze in hun dagelijkse leven ook veel met muziek bezig zijn.

Speciale inkt De placemat, waarop tientallen knoppen en een keyboard staan afgebeeld, kan via Bluetooth verbinding maken met een smartphone. Vervolgens zijn de knoppen bruikbaar om muziek mee te produceren. De placemat werkt met drukgeleidende inkt die het papier laat reageren als eentouchscreen.

Het project McTrax is nog in de opstartfase. De placemats zijn nog niet verkrijgbaar in de restaurants van McDonald’s. Wel is alvast te zien hoe de placemats werken in de onderstaande video.

Lees verder onder de advertentie

%VIDEOWIDGET%

Beroemdheid Het is niet de eerste keer dat Enschedeër Haris Trnjanin wordt ingezet voor een reclamecampagne van een wereldwijd bekend bedrijf. Vorig jaar was zijn stem te horen in reclames van Coca Cola. Het leverde de Tukker met Bosnische roots een tournee door Europa en vele optredens op.

In 2012 stond rapper Trnjanin onder zijn artiestennaam ‘HT’ in het voorprogramma van bekende rappers als KRS-One en Public Enemy. Ook trad hij destijds op in New York.

Lees verder onder de advertentie

Foto: Frans Nikkels