MarketingSales

Conversie in de webshop verbeteren: 5 conversie-killers om te vermijden

conversie in de webshop verbeteren 5 conversie killers om te vermijden
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Vermijd deze 5 conversie-killers

Je kunt de conversie verbeteren door in ieder geval deze 5 conversie-killers te vermijden:

  1. 01.

    Geen tweede kans

  2. 02.

    Negatieve of ‘kostbare’ woorden

  3. 03.

    (Te) algemene omschrijving

  4. 04.

    Kleine of onduidelijke foto’s

  5. 05.

    Onoverzichtelijk afrekenproces

1

Lees verder onder de advertentie

Geen tweede kans

Geef je bezoekers geen tweede kans om alsnog een aankoop te doen? Dat is zonde. Soms leidt tijdgebrek of een afleiding ertoe dat een bezoeker even weg klikt. Gebruik retargeting of een tool voor een tweede kans, om bezoekers te herinneren aan de producten in hun winkelwagentje. De kans is groot dat ze alsnog zullen afrekenen.

2

Negatieve of ‘kostbare’ woorden

Probeer met positieve bewoordingen een enthousiaste flow te creëren. En vermijd negatieve woorden of te veel nadruk op ‘betalen’ en ‘kosten’. Voorkom woorden zoals ‘niet’, ‘ongemakkelijk’, ‘weinig’ en ‘geen’. Ze hebben onbewust invloed op de online ervaring, en halen bezoekers uit de koopmodus.

Lees verder onder de advertentie

3

(Te) algemene omschrijving

De algemene omschrijving door de leverancier is lekker makkelijk, maar leidt ook tot de minste conversie. Schrijf voor jouw specifieke doelgroep en vertel wat een product bijzonder maakt. Dat voorkomt dat de conversie niet verder komt dan het gemiddelde wat in de branche gebruikelijk is.

4

Lees verder onder de advertentie

Kleine of onduidelijke foto’s

Steek bovendien voldoende tijd in goede foto’s van een product. Voorkom kleine of onduidelijke foto’s, die onmogelijk online kunnen overtuigen. Gebruik in plaats daarvan grote foto’s. Bezoekers op een smartphone, tablet of ander touchscreen zullen over de foto's scrollen. Het leidt tot een gevoel van mentaal eigenaarschap van het product, waardoor de kans op conversie sterk toeneemt.

5

Onoverzichtelijk afrekenproces

Voorkom ten slotte dat de bezoeker veel moeite moet doen om een product af te rekenen. Dus is het verplicht om een account aan te maken en bestaat het afrekenproces uit meerdere pagina’s of afzonderlijke stappen? Het zijn typische conversie-killers. Je kunt de conversie in de webshop verbeteren door dit een stuk eenvoudiger te maken.

Lees verder onder de advertentie

Conversie in de webshop verbeteren

Wil jij de conversie in de webshop verbeteren en bovendien in bredere zin aan de slag met sales? Een goed begrip van verkoop en wat daarbij komt kijken helpt je de (online) omzet te verhogen. Je verbetert de conversie en werkt vanuit een plan tot naar meer succesvolle verkoop. Volg onze Sales Boost Academy, en ontdek welke valkuilen je nog meer wilt vermijden.