In het openingsweekeinde, half november, kwamen er al 5000 bezoekers af op Fooddock. En ook de weken erna tot de jaarwisseling, bleef het onverminderd druk. "In het begin hingen ze er met de benen uit", zegt Hekman. In de eerste zes weken, tot de jaarwisseling, trok de eethal ongeveer 15.000 bezoekers. In januari waren het er wel een handvol minder dan in die eerste weken, maar met bijna 8000 bezoekers in de voor de horeca traditioneel moeilijke maand, verklaart Hekman zich 'heel tevreden'. "We liggen op schema", is zijn conclusie na bijna drie maanden op weg te zijn.
EvenementenOm ervoor te zorgen dat mensen terug blijven komen, is het aanbod van stands deels wisselend. Daarnaast probeert Fooddock culinaire toeristen te verleiden voor een bezoek aan de Zwarte Silo door middel van evenementen. Zo was er afgelopen weekend het festival 'Zoet en lief', waarbij werd gedatet op basis van smaak. Daaraan deden in totaal veertig mensen mee.
Foto: Pixabay