Nieuws Marketing

Gaat deze naam onze winkelstraten domineren?

Het Canadese Hudson's Bay wil op termijn zestig winkels in Nederland openen en daarmee de grootste warenhuisketen van het land worden. Het betreft zowel filialen van het Belgische Galeria Inno als enkele 'Saks Fifth Avenue Off 5th'-filialen, naar de succesvolle Amerikaanse evenknie. De eerste winkels openen begin 2017 hun deuren, ongeacht een eventuele doorstart van V&D.

Jarl van der Ploeg 11 februari 2016

Hudsonsbayovernamevd1065

Lees ook:

'V&D vrijwel zeker naar Hudson's Bay' V&D: Was de keuze voor Kahn verstandig? Verhuurders V&D niet overtuigd door bod Kahn Mr. CoolCat knokt zich omhoog in Quote 500

Dit zeggen bronnen die zeer nauw betrokken zijn bij het onderhandelingsproces. In de zestig filialen zullen zeven- tot negenduizend mensen werken. Ook staat Hudson's Bay nadrukkelijk open voor een samenwerking met restaurantketen La Place. Bestuursvoorzitter Richard Baker van Hudson's Bay bevestigt tegenover de Volkskrant dat hij zeer geïnteresseerd is in de Nederlandse markt. "Als onderdeel van onze groeistrategie onderzoeken wij al een tijd de mogelijkheid een select aantal Europese landen te betreden. Daar hoort Nederland zeker bij."

DealsHudson's Bay speelt al langer met het idee de Nederlandse markt te veroveren; het wachten was op het juiste moment. En in januari ging de Nederlandse warenhuisgrootmacht V&D definitief ter ziele. De Canadese delegaties die vervolgens naar Nederland vlogen, voeren sindsdien intensieve gesprekken met een rits vastgoedeigenaren, maar ook al met architecten en aannemers. Het bedrijf heeft zelfs al deals gesloten, al blijft het onduidelijk om welke panden en steden dat gaat.

Levi'sHet ligt in de bedoeling twee afzonderlijke warenhuismerken in Nederland te introduceren: Saks Fifth Avenue Off 5th en Galeria Inno. De eerste is een spin-off van het statige Saks Fifth Avenue en oogst in de Verenigde Staten veel succes als outlet-warenhuis: een plaats waar klanten kunnen grasduinen tussen rekken vol sterk afgeprijsde merkkleding. Galeria Inno is een Belgische keten die net onder het luxesegment opereert - geen Gucci en Louis Vuitton dus, zoals bij de Bijenkorf, maar Tommy Hilfiger, Levi's en Calvin Klein.

Lees verder op VK.nl