MarketingStorytelling

Hoe creativiteit en duurzaamheid zegevieren op de watersportcamping van Karin

beeld deondernemer
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Bekijk de video:

Dit is aflevering 7 van Broodje Verhaal, onze 9-delige videocast met storytelling-expert Cor Hospes, waarin een ondernemer tijdens het bereiden van een lunch letterlijk de ingrediënten van zijn ondernemersverhaal deelt. Wat wil zij bereiken en waarom? Welke obstakels moet zij daarbij zien te overwinnen? Niet onbelangrijk in de keuken: wat bereid zij van de lunchkaart? En: welke boodschap wordt er op de koelkast geplakt?

Disclaimer: het Broodjes Verhaal-team en gast waren coronaproof.

Lees verder onder de advertentie

Ruim dertig jaar geleden begonnen als de allereerste camping met een eigen website, staat watersportcamping Heeg inmiddels niet alleen bekend om de fraaie locatie in Friesland met vele mogelijkheden en gastvrijheid, maar ook om de bedrijfsvoering. En dat, ondanks die allereerste website, er geen Wifi op de camping is en ook niet zal komen.

Voor eigenaresse/creatief directeur Karin Veldhuizen is elk vakantieseizoen geslaagd als haar camping weer meer 'positieve impact heeft gehad op lucht, water en grond'.

Bekijk via deze link ook alle eerdere afleveringen van Broodje Verhaal:Dit kan storytelling voor jouw bedrijf betekenen: kijk mee met deze Broodje Verhaal-video's

Lees verder onder de advertentie

In de Broodje Verhaal-keuken bij storytelling-expert Cor Hospes benoemd Karin de term V.A.M.P., een afkorting van de kernwaarden waar zij en haar team voor staan: Vernieuwend, Anders, Maatschappelijk verbeterend en Persoonlijke aandacht.

Vertalen we dat naar de praktijk, dan weten we dat Karin van initiatieven is als de Literaire Caravan met onder meer Tommy Wieringa en Mensje van Keulen, een masterclass Douche Zingen voor Dummies met Lucette van den Berg, muurschilderen met Daan van Bommel en een heus Nachtkijkers Film Festival. ,,Ik heb een allergie voor saai. De camping is voor mij een podium, een mini-wereldje, waar ik alles kan maken en ontwikkelen waar ik blij van word en hoop dat andere mensen dat ook worden".

Karin Veldhuizen is als ondernemer van de 'burgerlijke ongehoorzaamheid', samenwerking met juist concurrentie en bedrijven in andere sectoren, ook als dat helemaal niet logisch lijkt. Voorbeelden te over, in deze aflevering van Broodje Verhaal.

Lees verder onder de advertentie

Lees ook: Blogcursus 'De kunst van storytelling (1): waarom dit ook jouw bedrijf kan helpen