Nieuws Marketing

IJsselmuiden loopt uit voor 'zotte' acties winkeliers

De 'zotte' actie van Plus Anne- Jan van Dijk in IJsselmuiden legt het verkeer lam en zorgt voor lange rijen voor de winkeldeur. Reden: een kratje Hertog Jan voor een habbekrats.

Alice van Eijk 30 mei 2016

Bier 35

De eerste liefhebbers staan al om kwart voor zeven zaterdagmorgen op de stoep. Een half uur later is er geen doorkomen meer aan: het verkeer loopt vast. Allemaal in de rij voor een kratje Hertog Jan-bier voor 7,50 euro. Maximaal vijf per klant.

Estafette-actieDe actie vormt de start van een estafette- actie van de winkeliers in IJsselmuiden. Elk half uur een 'zotte' actie bij een van de winkels in het dorp. De Plus trapt af. Om klokslag half acht staan daar al honderden, voornamelijk mannen, in de rij. Binnen twintig minuten zijn alle 800 kratten verkocht. De resterende tien minuten deelt het personeel nog 200 waardebonnen uit aan smachtende klanten, om deze week te verzilveren.

UitverkochtManager Alexander Beekhof is totaal verrast. "Niet te geloven. Dit hebben we niet zien aankomen. Jammer dat we zo snel waren uitverkocht. Maar we hebben het goed kunnen oplossen met de waardebonnen", aldus Beekhof. Hij wijt het succes van de actie aan social media. ,,Het ging vrijdag helemaal los. Ons bericht op Facebook werd binnen no time duizenden keren gedeeld." Maandag bestelt Beekhof duizend kratten bier. "De komende weken zit zo'n beetje heel IJsselmuiden aan de Hertog Jan."