Marketing

Ondernemers in actie om meer bedrijvigheid te lokken

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

De Industrie Kombinatie Avereest (IKA) is een campagne gestart om meer ondernemers naar deze dorpen te lokken. Onder de noemer wiewildatniet.nl willen de ondernemers aantonen dat het goed ondernemen is in Dedemsvaart en Balkbrug.

Dat wordt in het hele land bekendgemaakt door vier opleggers van Oegema Transport die beplakt zijn met de afbeeldingen van succesvolle vrouwelijke ondernemers uit Dedemsvaart en Balkbrug. De vrouwen zullen vijf jaar lang door het hele land te zien zijn.

VrouwenHet gaat daarbij om Gina Wielink van Oegema Transport Dedemsvaart, Jolande Nanning van Koekbakkerij Nanning, Laura Bults van The Fellowship of Acoustics en Lydia Dragt van Buiter Beton. Nadat de dames op uitnodiging van Clemens Nijhuis, voorzitter van IKA, de overeenkomsten hadden getekend en alle formaliteiten waren verricht, hebben de dames hun 'eigen' oplegger officieel gedoopt.

Lees verder onder de advertentie

De IKA staat voor succesvol ondernemen in Dedemsvaart en Balkbrug. Met haar 105 leden onderneemt ze van alles om te zorgen voor samenwerking, inkoopvoordeel en veilige, opgeruimde werklocaties. Dat lukt natuurlijk beter als er veel ondernemers zijn.

BedrijfskavelsOmdat er nog veel bedrijfskavels en panden beschikbaar zijn, heeft de IKA een jaar geleden besloten een marketingcampagne op te zetten waarin (startende) ondernemers van binnen en buiten de dorpen worden gemotiveerd om in de hechte ondernemersgemeenschap te komen ondernemen.

Een goed voorbeeld van een ondernemer die bewust gekozen heeft voor de dorpen is de Fellowship of Acoustics, één van de drie grootste gitaarwinkels in Nederland, die onlangs het voormalige gemeentehuis aan de Moerheimstraat heeft betrokken.

Lees verder onder de advertentie

Foto: Marieke Nijhuis-Vogelzang