Team Picnic PostNL is actief op het hoogste niveau van het internationale wielrennen in de UCI WorldTour. Met dit partnership werkt Picnic ook buiten de landsgrenzen aan zijn naamsbekendheid.
De Nederlandse wielerploeg Team Picnic PostNL wordt geleid door teammanager Iwan Spekenbrink en heeft drie programma’s: mannen, vrouwen en development. Alle programma's hanteren dezelfde Keep Challenging-aanpak en dragen hetzelfde kenmerkende tenue met twee strepen, waarmee de kleuren van zowel Picnic als PostNL te zien zijn tijdens wedstrijden over de hele wereld. Het nieuwe titelpartnerschap met Picnic duurt minimaal tot en met 2028.
Deze samenwerking laat zien hoe innovatie en teamwork succes kunnen stimuleren
Michiel Muller Picnic
Picnic wil naamsbekendheid vergroten
De online supermarkt heeft een groeiend aantal klanten in Nederland, Frankrijk en Duitsland. Deze samenwerking laat zien hoe innovatie en teamwork succes kunnen stimulere, medeoprichter van Picnic, is enthousiast over de nieuwe samenwerking waarmee het bedrijf zowel Franse, Duitse als Nederlandse consumenten kan bereiken en zijn naamsbekendheid kan vergroten.
Muller: ,,Vanaf volgend seizoen zijn we vier jaar lang trotse partner van Team Picnic PostNL. Wielrennen bevordert gezondheid en verbinding, net zoals wij dat doen door dagelijks verse, gezonde producten te leveren. Net als professionele wielrenners trotseren onze runners alle weersomstandigheden en streven ze altijd naar het beste resultaat. Deze samenwerking laat zien hoe innovatie en teamwork succes kunnen stimuleren, of je nu een professionele wielrenner bent of deel uitmaakt van ons team dat dagelijks boodschappen inpakt en bezorgt. Samen streven we elke dag naar de beste resultaten en kijken we uit naar de etappes die we samen gaan beleven.”
Focus op Nederland, Duitsland en Frankrijk
De verbintenis met de nieuwe titelpartner biedt ook voor de wielerploeg kansen, stelt teammanager Iwan Spekenbrink van Team Picnic PostNL. ,,De kernwaarden van Picnic - innovatie, kwaliteit en het promoten van een gezonde levensstijl - liggen dicht bij de onze. Zowel Picnic als het team zijn organisaties met veel energie, ambitie en een grote drive om vooruitgang te boeken en dingen voor elkaar te krijgen.’’
,,Met Picnic erbij zullen we de prestaties van het team verder versterken en bijdragen aan een toekomst waarin we blijven innoveren en het beste in onszelf en in elkaar naar boven halen. Tegelijkertijd zijn we gemotiveerd om samen met Picnic te groeien en uit te breiden in Europa, met hun huidige focus op Nederland, Duitsland en Frankrijk.”
Grenzen verleggen en successen behalen
Pim Berendsen, CFO van PostNL, stipt innovatie, samenwerking en vooruitgang aan als waarden die zowel het postbedrijf als de websuper samen delen. ,,Bij PostNL gebruiken we de fiets niet alleen om miljoenen brieven en pakketten op een duurzame manier te bezorgen, maar zien we het ook als een inspiratie voor onze gedeelde toewijding aan innovatie.’’
,,Met deze samenwerking ondersteunen we een Team dat op unieke wijze talent ontwikkelt, waar vrouwen en mannen samenwerken om topprestaties te leveren. Het is deze gedeelde ambitie – grenzen verleggen en successen behalen als één Team – die ons inspireert en motiveert. Samen bouwen we aan een toekomst vol beweging, innovatie en impact. We zien er naar uit om deze samenwerking met Picnic voort te zetten als mede titelpartner.”
Lees ook: Miljoenste Nederlandse klant voor onlinesuper Picnic
Bekijk hier de voorwaarden.