Onlinesupermarktketen Picnic plaatste vorig jaar op de eigen Facebook-pagina een video waarin een Verstappen-imitator voorbij een busje van offline grootgrutter Jumbo liep en in de wagen van Picnic stapt. Een verwijzing naar de reclame campagne die Jumbo had lopen met de échte coureur in de hoofdrol. De persiflage was alleen verspreid via het sociale medium. Het team van de F1-racer eiste daarop 350.000 euro van de onlinesupermarkt.
Picnic
In een reactie geeft Picnic-oprichter Michiel Muller aan dat het filmpje als grappige inhaker bedoeld was. "Het was een ludiek filmpje, puur bestemd voor onze eigen medewerkers. Het stond alleen op onze eigen Facebookpagina. Toen we vernamen dat Max Verstappen er niet blij mee was, hebben we het er ook meteen weer vanaf gehaald."
Ook geeft Muller aan zich niet te kunnen vinden in de hoogte van de schadevergoeding. "We kunnen ons niet voorstellen dat de door hem geleden schade in de duizenden euro’s loopt."
Lees ook: Het merk Max Verstappen: zo wordt zijn imago gebouwd en bewaakt
Onderbouwing
De rechter heeft nog geen bedrag voor de schadevergoeding vastgesteld. Het team van Verstappen heeft volgens de rechtbank nog niet duidelijk gemaakt hoeveel schade de coureur heeft geleden door het filmpje. Daarvoor krijgen zij nog tot 18 oktober de tijd.