Nieuws Sales

5 tips om eenvoudig een goede advertentie te maken

Is het jouw doel om een grotere naamsbekendheid te genereren, je product te verkopen of simpelweg meer bezoekers te krijgen op je website? Om deze marketingdoelstellingen te behalen, heb je advertenties nodig. Ons nieuwe platform DPG Direct helpt jou daarbij. Met wat simpele handgrepen maak jij zelf een succesvolle online advertentie.

Van onze redactie 12 juli 2022

Dpg dpgdirect advertentie

Een goede online advertentie helpt je marketingdoelen te realiseren. Foto: DPG.

Waar moet een goede advertentie uit bestaan, om ook daadwerkelijk je doel te behalen? Deze vijf tips helpen je zelf een succesvolle advertentie in elkaar te zetten.

Tip 1: Zorg voor een duidelijke doelstelling

Neem een moment om stil te staan wat je wilt bereiken met de advertentie. Wil je een product verkopen? Nieuwe mensen in contact brengen met jouw merk? Sollicitanten werven?

Bepaal vervolgens wat de boodschap moet zijn om dat doel te behalen, en aan wie je die wilt overbrengen. Zodra dat duidelijk, kun je je advertentie daar zo goed mogelijk op afstemmen.

Tip 2: Stem je advertentie af op je doelgroep

Als je je doelgroep wilt aanspreken, is het belangrijk dat ze zichzelf in je advertentie herkennen. Bestaat je doelgroep uit gezinnen? Gebruik dan ook een afbeelding van een gezin. En als je je richt op een gehele stad, zorg er dan ook voor dat iedere inwoner je advertentie begrijpt met eenvoudig taalgebruik.

Stel je advertentie vervolgens zo in dat de advertentie ook daadwerkelijk bij je doelgroep terecht komt. Met DPG Direct kun je je doelgroep targeten. Als het uiteindelijk toch niet uitpakt zoals je dacht, kun je zelf aan de knoppen draaien en nieuwe doelgroepen uittesten.

Lees ook: Adverteren: hoe trek je als ondernemer de aandacht? 'Schreeuwerige advertentie werkt averechts'

Tip 3: Wees kort en bondig

Plaats niet te veel tekst. Gebruik korte zinnen met pakkende woorden. Zo komt je boodschap sneller over. Communiceer daarnaast duidelijk wat je wilt dat de lezer doet. Dit bereik je met een goede call-to-action (CTA). Onder deze CTA plaats je de link naar jouw landingspagina.

Wil je dat je potentiële klant je verschillende producten bekijkt? Gebruik dan “Bekijk de producten”. Wil je dat ze meer informatie lezen over jouw dienst? Gebruik dan “Lees meer”. Zo roep je de lezers op jouw gewenste volgende stap op te volgen, en is het voor de lezers duidelijk wat de landingspagina inhoudt.

Tip 4: Gebruik de juiste kleuren

Om je CTA extra op te laten vallen, plaats je hem in een aparte button. Zorg ervoor dat deze opvalt. Gebruik hiervoor de tegenovergestelde kleur van de rest van de advertentie (bijvoorbeeld de achtergrond van je afbeelding).

Een andere optie is om de kleuren van het medium waar je op plaatst te gebruiken. Door mee te gaan in die huisstijl, lift je mee op de kracht van de redactionele omgeving. Zo’n advertentie maak je door op DPG Direct voor native advertising te kiezen. De advertentie krijgt dan automatisch de juiste opmaak.

Tip 5: Sluit de advertentie aan op je landingspagina

Maak het je nieuwe klant makkelijk. Het is belangrijk dat de landingspagina aansluit op wat de lezer verwacht na het zien van de advertentie. Plaats je een advertentie voor een bepaalde fiets? Link dan ook naar de productpagina van die specifieke fiets. Als je de lezer in plaats daarvan naar je homepage stuurt, is de kans groter dat je potentiële klant weer afhaakt.

Lees ook: In 5 stappen naar een unieke marketingstijl (om bijvoorbeeld personeel te werven)

Eenvoudig een advertentie maken met DPG Direct

DPG Media heeft speciaal voor deze ondernemers het advertentieplatform DPG Direct geïntroduceerd. Hiermee ben je zelf in staat om eenvoudig en snel een advertentie te ontwerpen en te plaatsen op de kwaliteitsmedia van DPG Media. Denk bijvoorbeeld aan landelijke titels zoals AD en NU.nl, regionale titels zoals Indebuurt en ADR. Als je wilt kun je ook lokaal adverteren. Iedereen die een nieuwstitel opent op jouw gewenste locatie, krijgt de advertentie te zien.

Ontvang 100 euro starttegoed

Ga jij aan de slag met je eigen advertentie? Iedere nieuwe klant die zich aanmeldt via De Ondernemer Vandaag, onze dagelijkse nieuwsbrief, krijgt 100 euro starttegoed. Ben jij al ingeschreven voor De Ondernemer Vandaag? Dan lees je in deze nieuwsbrief hoe ook jij dit starttegoed kunt claimen. Meld je nu aan via het formulier hieronder!

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers. Actie: ontvang nu €100,- gratis advertentietegoed voor DPG Direct.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws