Academy Sales
Boekentips: drie manieren om online sales te verhogen
Met de - fysieke - winkeldeur op een kier via het click & collect-systeem is de focus - bijna - volledig naar online. Om je daarbij te helpen hebben we drie boekentips voor je op een rij gezet om je online activiteiten te maximaliseren. Alle boeken kun je direct bestellen in de eigen webshop van De Ondernemer.

Boekentip 1: De kracht van social selling
Wessel Berkman/Toni van Dam
Met 'Social Selling' begin je aan de voorkant van je online winkel: waar zitten je klanten? Hoe willen ze op welke plek benaderd worden? En waar juist niet? De twee auteurs combineren hun gezamenlijke expertises: Waar Toni van Dam precies de verschillen weet in de social kanalen en wat mensen daarin prettig vinden, daar kan commercie-expert Wessel Berkman de vertaalslag maken naar jouw bedrijf: hoe dien jij om te gaan met de kennis om klanten aan je te binden? Let wel, het is geen boek waarmee je in één keer je bedrijf op de schop neemt en dan klaar bent, je zult zien dat je manier van werken een stevige verandering ondergaat als je deze nieuwe manier van verkopen hanteert.
- Wil je meer leren over de kracht van Social Selling? Hier kom je direct in de boekenwinkel van De Ondernemer uit.
Boekentip 2: Zo verkoop je alles
Erwin Wijman
Marketingdeskundige Erwin Wijman legt in je dit boek een scala aan lijstjes voor: Wil je een effectiever marketingplan? Zeven tips om te volgen. Jongeren bereiken? Idem. Ofwel: dit is een boek waar je op terug kunt vallen om te denken: 'hoe doe ik dit nét anders, beter, effectiever'? Makkelijk op dag 1 dat je het leest, en daarna nog jaren bruikbaar. Of het nu gaat om mensen zo snel mogelijk naar je webwinkel, fysieke winkel, voorjaar- najaar- of Kerst-aanbieding te krijgen.
- Meer weten over 'Zo verkoop je alles'? In de webwinkel van De Ondernemer bestel je het gemakkelijk en snel. Hier kom je er gelijk.
- Benieuwd naar een voorproefje van het boek? Hier vind je de voorpublicatie die we al mochten publiceren: zeven tips om de juiste prijs vast te stellen.
Boekentip 3: Pricing Power
Joris Smits
Het bepalen van de juiste prijs voor je product is een spel waar expert Joris Smits alles vanaf weet. In zijn praktische gids Pricing Power legt hij je - aan de hand van voorbeelden - uit hoe je de prijs van je product zó vaststelt dat je de beste waardering voor je product krijgt. Maar bijvoorbeeld ook waarom een verhoging van je prijs iets totaal anders is dan een verlaging van je kosten. Om je een voorproefje te geven heeft hij deze week alvast drie tips van de sluier opgelicht in deze blog.