Marketing

Samen voor meer toeristen in Loon op Zand

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

Een beter aanbod en meer bekendheid. Dat zijn de twee voornaamste doelstellingen van het nieuwe marketingplatform waarvoor gisteren in Kaatsheuvel een intentieverklaring werd getekend. Deelnemers aan het initiatief zijn de Stichting Ondernemend Loon op Zand, Natuurmonumenten, de VVV Loon op Zand, Kaatsheuvel en De Moer, de Rabobank, De Efteling, ZLTO, heemkundekringen en de gemeente Loon op Zand.

Een brede samenwerking dus, en daar is projectleider Wim Aussems trots op. ,,Dat we als gemeente veel in huis hebben is al bekend, maar door een brede samenwerking kunnen we ons aanbod verbeteren." Aussems geeft als voorbeeld de fietsroutes. ,,Door arrangementen te maken kun je bezoekers bijvoorbeeld laten kiezen tussen een culinaire, actieve of kinderfietsroute."

De gemeente Loon op Zand spreekt al enkele jaren grote ambities uit op het gebied van toerisme en recreatie. Hoofdrolspeler daarin is natuurlijk de Efteling, dat in 2030 op 7 miljoen bezoekers per jaar mikt (dat zijn er nu 5 miljoen).

Lees verder onder de advertentie

Identiteit

Het streven is om al die bezoekers langer in de regio te houden. Volgens Aussems moet daarvoor wel wat gebeuren aan de communicatie. ,,Loon op Zand moet zich met een bepaalde identiteit in de markt zetten. De herkenbaarheid en vindbaarheid moet beter."

Aussems hoopt dat medio 2017 daadwerkelijk een marketingplatform met bestuur en circa twee personeelsleden kan worden opgericht. ,,De komende maanden gaan we de structuur inrichten en kijken naar kostenverdeling van alle deelnemers."

Lees verder onder de advertentie