“Al vier eeuwen staat Grolsch symbool voor Vakmanschap is Meesterschap. Met dit nieuwe design zetten we een verpakking neer die deze boodschap versterkt”, aldus Gisela Rule, Marketing Directeur bij Grolsch. “De keuze voor het beugelicoon als logo op de nieuwe verpakking maakt de producten onmiskenbaar Grolsch. Door de unieke illustraties en kleuren vertelt elk bier zijn eigen verhaal. Zo visualiseert de pentekening rondom het nieuwe logo op de pilsverpakkingen het gebruik van twee soorten hop, één voor het aroma en één voor de smaak – een uniek kenmerk van Grolsch pilsner”.Informatie op de flesOok nieuw op de verpakking is de uitgebreide informatie die de consument ondersteunt in het aankoopproces en de drinkervaring. Zo staat op de verpakking een smaakomschrijving en smaakprofiel van het bier vermeld, evenals informatie over het brouwproces, een maaltijdsuggestie en praktische informatie over het alcoholpercentage en de optimale serveertemperatuur. Alle Grolsch verpakkingen worden vernieuwd behalve het krat en de vorm van de flessen; deze blijven ongewijzigd.
Foto: Grolsch