KLM werd in het eerste jaar tot winnaar gekroond en vorig jaar ging Coolblue met de titel aan de haal. Welk merk mag zich dit jaar de beste noemen? Heineken, Coolblue, Netflix, NOS, AT5, WNF en KLM strijden om de titel.
NOS experimenteert op verschillende socialmediakanalen met onder andere livestreams, Snapchat en video's. Volgers wordt om hun mening gevraagd en heftige thema's worden onder de aandacht gebracht.Heineken speelt in op de actualiteit en spreekt volgers persoonlijk en op humoristische wijze aan.
Coolblue verzorgt z'n social media tot in de puntjes, maakt vaak gebruik van video's, speelt in op de actualiteit en zet CEO Pieter Zwart met enige regelmaat in.
Het gaat bij Netflix niet om aankondigingen zoals in een traditionele tv-gids, maar om creativiteit. De content vormt een verlengstuk van de series die worden gepromoot.
AT5 speelt in op wat leeft in Amsterdam, durft brutaal te zijn en staat dicht bij zijn doelgroep.Het WNF behandelt zware onderwerpen, maar benadert deze op een laagdrempelige en humoristische manier. Op Youtube is een livestream te vinden waar je dieren kunt bewonderen.KLM is persoonlijk, reageert snel en zit bovenop de actualiteit.Lees ook:Wie scoort de beste inhaker bij de Beste Social Awards?De Beste Social Awards: wie heeft de beste video?