,,We doen zoiets vaker,'' zegt makelaar Henk Honders over het opmerkelijke filmpje. ,,Bijvoorbeeld bij het Philips-landgoed De Wielewaal in Eindhoven. Bij de verkoop van exclusief onroerend goed komt het vaak aan op maatwerk. Maar het pand moet er ook geschikt voor zijn. Je zoekt bij iedere woning naar iets unieks. Waar het uiteindelijk om gaat, is dat je de doelgroep bereikt.''
Gemikt op multimiljonairs
Bij het pand aan de Achthoven-West wordt gemikt op multimiljonairs. Niet alleen uit Nederland, maar ook uit Engeland en de Verenigde Staten. Honders: ,,Je denkt snel dat die alleen geïnteresseerd zijn in de Amsterdamse grachtengordel, maar dat past niet bij elke gezinssituatie. Montfoort is een interessante plek vanwege de centrale ligging.''
Lees ook: Met opvallende reclamestrategie timmert makelaar Suus aan de weg
Het huis moet zichzelf verkopen
Bij het maken van het filmpje is niet over een nacht ijs gegaan. In Montfoort is twee dagen gefilmd om tot een resultaat te komen. De kosten daarvan bedragen enkele tienduizenden euro's.
De boodschap van de film is dat het huis zichzelf verkoopt. We zien de makelaar in het filmpje dan ook op bed, in bad en in de sauna. Volgens Honders zijn er enkele bezichtigingen geweest. ,,We zijn ook al in gesprek met enkele Nederlandse en buitenlandse kandidaten.''
Je zoekt bij iedere woning naar iets unieks. Waar het uiteindelijk om gaat, is dat je de doelgroep bereikt
Henk Honders