MediaRadio

De succesformule van Rob Schalker (A Fish Named Fred) in De Ondernemer Live

 
de succesformule van rob schalker a fish named fred in de ondernemer live
 
Geschreven door:
Leestijd 3 minuten

Over retail, internationale groei, storytelling, zijn geloof in stenen winkels en hoe ook e-commerce voor zijn lifestylemerk belangrijk is en blijft: Rob Schalker, founder/ceo van A Fish Named Fred, is dinsdag 2 mei co-host in De Ondernemer Live.

Lees verder onder de advertentie

Eigenzinnig, een tikkie eigengereid en bovenal kleurrijk, zo kun je Rob Schalker en zijn A Fish Named Fred rustig noemen. Wanneer de massa naar links gaat, kiest hij met zijn creatieve team juist voor rechts. Samen met compagnon Mart van den Nouwland onderneemt hij al dik tien jaar op volle snelheid - en zijn imperium groeit gestaag, ook internationaal.

Met een lifestylemerk voor mannen - én de mooie verhalen die er bij horen - wil Rob Schalker de wereld vrolijker en kleurrijker maken. 'Het leven is veel te kort om saai te zijn', maakt hij een ieder die het horen wil maar al te duidelijk. En voor wie dat - en veel meer - horen wil over zijn succesformule: dinsdag 2 mei is 'Mister Fred' co-host bij De Ondernemer Live, van 11.00 tot 13.00 uur.

Lees ook: A Fish Named Fred, uit Nederland: waarom mannen over de hele wereld het dragen

Lees verder onder de advertentie

De Ondernemer Live draait deze uitzending om retail, lifestyle en de verkoopkanalen winkels en online. Over de online kansen en keuzes voor ook de retail komen meerdere experts aan het woord: Barry Eichhoorn van Be Digital, Wouter Steenkist van Heroes Only, data- en AI-expert Job van den Berg en bijzonder hoogleraar eMarketing en Distance Selling Cor Molenaar.

Met Jan Meerman (directeur INretail) gaan we in gesprek over hoe belangrijk 'beleving' in de winkel, maar ook in de winkelstraat en het winkelgebied anno nu is, contentmarketingexpert Cor Hospes neemt ons mee in nut en noodzaak van storytelling, wat Rob Schalker met A Fish Named Fred zelf nadrukkelijk toepast.

Lees hier de expertblog vanJan Meerman: ‘Dankzij deze aanpak blijven retail-ondernemers succesvol’

Lees verder onder de advertentie

Tenzing als 'natuurlijk alternatief': de markt van energiedranken opschudden

En over storytelling gesproken: Tenzing. Tijdens een reis door Azië ontmoette Huib van Bockel de zoons van Tenzing Norgay, de man die samen met Edmund Hillary in 1953 als eerste ooit de top van de Mount Everest bereikte. Zij vertelden hem over Tenzings verbondenheid met de natuur, zijn teamspirit, zijn hang naar avontuur en zijn ambitie om de eerste mens op de hoogste top ter wereld te zijn. Huib maakte kennis met het elixer dat tijdens expedities in de Himalaya gedronken wordt. 'Het bevat natuurlijke energie van planten, die goed is voor de geest, het lichaam én Moeder Aarde', meldt zijn website.

'Met Tenzing willen we de markt opschudden door een natuurlijk alternatief te bieden voor de traditionele energiedranken en transparant te zijn over onze impact op de natuur.' Na een succesvolle introductie in het Verenigd Koninkrijk, is het merk met 100 procent Nederlandse roots sinds een jaar te koop bij onder meer Albert Heijn en Jumbo. En, Tenzing is onlangs partner geworden van Apenkooi Events waardoor het ook op festivals verkrijgbaar is.

In De Ondernemer Live vertelt Huib van Bockel over onder meer de kracht van storytelling en natuurlijk, de kansen voor zijn merk op een competitieve markt.

Lees verder onder de advertentie

Lees hier de expertblog van econoomCor Molenaar: 'De klant verandert, nu de retail nog'

De Ondernemer Live, elke dinsdag van 11.00 tot 13.00 uur

Remy Gieling en Jonathan van Noord zijn dinsdag 2 mei de presentatoren van De Ondernemer Live. Het kijkradioprogramma is live te beluisteren op New Business Radio en te zien via de homepage van De Ondernemer en YouTube.