MediaRadio

Edwin van der Ham (Monta) over e-commerce, mvo en een tevreden werkvloer

Monta-oprichter Edwin van der Ham. Foto: Monta
Leestijd 3 minuten
Lees verder onder de advertentie

Monta biedt talloze logistieke services aan ruim 1.500 webwinkels. Op fulfilment-vlak werkt het bedrijf vanuit 14 zelfstandige e-commerce-warehouses en verzorgt men de verwerking en bezorging van online orders wereldwijd. Daarnaast verhuurt Monta zelfontwikkelde software. En dat al vele jaren lang. Met enorm veel succes. Alleen dat is al genoeg voor veel gesprekstof voor presentatoren Remy Gieling en Roland Tameling die Monta-eigenaar Edwin van der Ham dinsdag 25 april tussen 11.00 en 13.00 uur ontvangen in de De Ondernemer Live-studio in Hilversum.

Echter, hold you horses! Monta staat ook voor gelukkig personeel op de werkvloer. Het personeelsbeleid is gericht op een langetermijnrelatie. Door verantwoordelijkheden zo laag mogelijk in de organisatie te leggen, wordt er volgens het bedrijf een hele hoge mate van betrokkenheid en ondernemerschap gecreëerd bij de medewerkers. Dat resulteert in goed opgeleide, enthousiaste, betrokken en klantgerichte medewerkers. Verder is er ook het MVO-aspect waar Monta zich steeds weer voor de volle honderd procent mee bezighoudt. Dat, tips en adviezen van de Monta-oprichter en nog veel meer komt aan bod tijdens de laatste uitzending van april.

Mausons: met beukenhoutpulp heeft Mauro duurzaam alternatief voor stof gevonden

Ook te gast is ondernemer Mauro Wilson Estevão. Hij is de oprichter van het duurzame kledingmerk Mausons, waar onderbroeken en T- shirts worden gemaakt van beukenhoutpulp. Mausons is opgericht na de geboorte van Mauro zijn dochter, Nova Lou. Als vader wilde hij namelijk graag impact maken om zo de wereld mooier achter te laten voor haar.

Lees verder onder de advertentie

Het antwoord vond hij in het duurzame kleding. Het productieproces van Mausons speelt zich af in Europa en met beukenhoutpulp heeft de ondernemer een duurzaam alternatief voor stof gevonden. Na een jaar te hebben gebouwd aan zijn merk is de jonge ondernemer er klaar voor om het product naar een nieuw level te tillen en het hogere segment te verduurzamen met zijn zogenaamde friendly fashion. Met behulp van crowdfunding! Hij vertelt er alles over in De Ondernemer Live.

edwin van der ham monta over e commerce mvo en een tevreden werkvloer

GiG Hard Seltzer: ondernemende broers lanceren hun hard seltzer op Koningsdag

Tijdens Koningsdag wordt het festivalseizoen afgetrapt met de introductie van de 'Koninklijke GiG'. Het gaat om een hard seltzer met sinaasappelsmaak. Het drankje wordt die dag exclusief geserveerd: van bootfeestjes op de gracht tot verschillende toonaangevende festivals in het land. Broers Max (26) en Bob (29) Ponsen zijn de ondernemers achter GiG Hard Seltzer.

Lees verder onder de advertentie

Het idee ontstond in 2020, tijdens de pandemie, toen Max in Boston woonde vanwege zijn roeicarrière en studie Finance. Max zag hard seltzer daar in no-time de markt overnemen. Eenmaal terug in Amsterdam lanceerde hij samen met zijn broer, die net zijn Bachelor Bedrijfskunde had afgerond, zijn eigen merk. We proosten alvast op de koning en vragen Bob naar de verdere plannen.

De Ondernemer Onderweg, Jimme en Data Dinsdag

Natuurlijk weer een nieuwe De Ondernemer Onderweg waarin Roland Tameling een innovatie op wielen in de spotlights zet. Ditmaal is Diederik Reitsma van Lotus Cars te gast. Job van den Berg komt langs voor een verse Data Dinsdag. Verder verwelkomen we Peer van Andel van Jimme. Hoe groot een bedrijf ook is, met het uitgebreide Jimme-netwerk van hooggekwalificeerde en ervaren personal trainers zorgt deze startup ervoor dat werknemers en werkgevers persoonlijke of kleine groepstrainingen van topklasse ervaren. Maar hoe maak je zo'n belofte waar? Peer vertelt het ons.

De Ondernemer Live luister je tussen 11.00 en 13.00 uur via New Business Radio, de homepage van De Ondernemer en onze YouTube-pagina.

Lees verder onder de advertentie
beeld deondernemer

Lees ook: De 5 voordelen van verzenden vanuit meerdere landen: zo verhoog jij je conversie!