Hype-online heet de webshop die Daniël Benda, Bart Dirven en Dion Eijsberg maandag lanceren. Hun aanbod bestaat allereerst uit ruim een dozijn verschillende telefoonhoesjes en -bumpers die één ding gemeen hebben: ze zijn stuk voor stuk uniek, en speciaal gemaakt voor jouw telefoon. Vanwege die personal touch geldt bij deze webshop niet 'vandaag besteld, morgen in huis' maar wordt een levertijd van vijf tot zeven werkdagen gehanteerd. Maar dan heb je wat bijzonders ook.
Slovenië
,,Ik ontdekte deze hoesjes bij toeval en zag dat ze nog niet in Nederland werden verkocht,'' vertelt de 22-jarige Benda, evenals zijn kompanen derdejaars student commerciële economie aan de Avans Hogeschool in Breda. ,,Ze komen van een jonge start-up in Slovenië. Wat me aanspreekt is de gimmick van de geur die vier tot zes maanden aan het product zit. Dus bij je eerste belletje in de ochtend ruik je al de warme geur van een kopje koffie. Onze omgeving reageert heel enthousiast, dus we geloven er in. Naast dat het een heel gave accessoire is, vinden wij het een aansprekende en leuke manier om steentje bij te dragen aan duurzaamheid. Hype-online wil daarin de nieuwe standaard worden. Het hoeft allemaal niet zo suf en stoffig.''
Lees ook: Dit Nederlandse bedrijf wil naam maken met Tesla op twee wielen
Geur-update
Naast geurende hoesjes, zijn er ook houten exemplaren met betekenisvolle thema's als Compas (geeft richting aan het leven), Tree of Live (wie goed doet, goed ontmoet) en The Meaning (koester het leven). De prijzen lopen uiteen van 27,50 tot 39,80 euro en daarvoor worden ze zelfs thuisbezorgd. En wat als na verloop van tijd het koffie- of rozenluchtje verdwijnt? Benda: ,,We werken hard aan een geur-update.''