PersoneelArbeidsvoorwaarden

Waarom dit uitzendbureau de term laagopgeleid in de ban doet

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

Hiermee geeft het uitzendbureau gehoor aan de oproep van columnist en schrijfster Marianne Zwagerman. Zij claimt dat de termen stigmatiserend zijn en voor een 'onterecht negatief imago' voor laagopgeleid werk zorgen.

Discussie

Vorig jaar zwengelde het GroenLinks-Kamerlid Lisa Westerveld de discussie aan door zich af te vragen of er niet voortaan gesproken kon worden over ‘mensen met een praktische opleiding’ en ‘mensen met een theoretische opleiding’.

Instroom

,,Het bedrijfsleven heeft last van de stigmatisering. Voor het bedrijfsleven is het van groot belang dat de instroom van praktisch opgeleide mensen op peil blijft'', licht commercieel directeur Paul Haarhuis van Timing het besluit toe. ,,Dat deze groep weg wordt gezet als laagopgeleid, helpt daar niet bij. We hebben deze mensen keihard nodig.''

Lees verder onder de advertentie

Timing is het vijfde uitzendbureau van Nederland. Het richt zich op werk tot mbo+-niveau. Via het bedrijf zijn, afhankelijk van het seizoen, tussen de 15.000 en 20.000 uitzendkrachten aan het werk.

Voor het bedrijfsleven is het van groot belang dat de instroom van praktisch opgeleide mensen op peil blijft

Paul Haarhuis, commercieel directeur Timing