Tele2 Zakelijk en T-Mobile lieten door Markteffect onderzoeken in hoeverre Nederlanders stress en werkdruk op de werkvloer ervaren en welke rol begeleiding vanuit de werkgever hierin speelt. Ruim één derde van werkend Nederland ligt ervan wakker dat de to-do-list nooit afkomt, blijkt uit het onderzoek.
Extra tips voor slimmer werken:
– Hanteer de tweeminutenregel
Iets wat je kan helpen om je takenlijst niet te lang te laten worden is de tweeminutenregel: als je de taak binnen twee minuten kunt uitvoeren, doe je dat gelijk. Dan hoef je de taak niet te noteren.
– Elimineer notificaties
De meldingen die we voortdurend krijgen zijn echte focuskillers. Notificaties uitschakelen betekent dat jij voortaan bepaalt wanneer je je aandacht laat uitgaan naar anderen die je nodig hebben.
Lees voor meer tips de whitepaper 'Bereikbaarheid, werkdruk en het vinden van de juiste balans in de Nederlandse kantoortuin' van De Ondernemer in samenwerking met Tele2.