Nieuws #supportondernemers

Bestelkiosk van scale-up Gymeyes moet vanaf 1 juni horecaondernemers helpen

Vanaf 1 juni kunnen we onzedrankjes op anderhalve meter afstand bestellen. Als het aan de ondernemers achter Gymeyes ligt, doen we dat voortaan via hun nieuwe kiosk. Het techbedrijf uit Den Bosch lanceert een self serving-kiosk die horecagelegenheden moet gaan helpen meer omzet te genereren in tijden van beperkingen.

Van onze redactie 26 mei 2020

Gymeyes kiosk horeca ondernemers

Mitchell Warmerdam (links) en Raymond van der Heiden van Gymeyes.

Via de kiosk kunnen gasten volgens de scale-up eenvoudig een hapje of drankje bestellen, waarna er direct betaald kan worden. Daarna hoeft een horecamedewerker deze alleen nog maar uit te serveren op een aparte tafel. We kennen de grote bestelzuilen al van fastfoodketens als McDonald's, maar deze gaan volgens de jonge ondernemers gepaard met forse investeringen. Daarom bedacht Mitchell Warmerdam (27), oprichter van Gymeyes, dat dit goedkoper en beter moest.

Trampoline parken, bowlingbanen en cafés

Gymeyes is in 2018 gestart met een videosysteem voor trampolineparken waarmee bezoekers hun trucs filmen en deze delen op social media. Het bedrijf telt inmiddels meer dan honderd aangesloten locaties in zestien landen. ,,We zien bij veel parken dat er nog grote winst te behalen valt in de horeca, daarom besloten we de kiosk te ontwikkelen,” vertelt Warmerdam.

Aanvankelijk werd het product ontwikkelt voor trampolineparken. Na de uitbraak van het coronavirus kreeg de Brabander al snel telefoontjes van andere horecagelegenheden, uiteenlopend van bowlingbanen tot kinderparken en grand cafés. De kiosk vergt namelijk geen installatie en werkt op batterij, waardoor het overal is in te zetten.

''Wij kunnen het menu aanpassen op basis van meerdere factoren zoals het weer, de dag en de tijd. Daarnaast kunnen we extraatjes in het menu promoten''

Melvin Beemer, Gymeyes

Gymeyes Kiosk close up

Bestellen op anderhalve meter afstand

Horecaondernemers mogen bijna hun deuren heropenen. Daarbij moet voldaan worden aan de gezondheidsregels van het RIVM en het kabinet. Het is een uitdaging, want meer afstand in de horeca houden betekent minder omzet maken. Daar probeert het bedrijf uit Den Bosch verandering in te brengen.

De kiosk zou niet alleen sneller moeten werken dan de traditionele manier van bestellen, maar ook 20 procent meer omzet opleveren. Volgens mede-eigenaar Melvin Beemer zou dat komen omdat het dynamische menu slimmer is dan de ouderwetse papieren kaart. ,,Wij kunnen het menu aanpassen op basis van meerdere factoren zoals het weer, de dag en de tijd. Daarnaast kunnen we extraatjes in het menu promoten die je broodje of kopje koffie nét iets lekkerder maken.”

Plannen ondernemers door corona overboord

Afgelopen jaar haalde Gymeyes een investering op voor een internationale expansie. Die plannen zijn snel overboord gegooid, aldus Warmerdam. ,,In maart moesten al onze klanten hun deuren sluiten, hierdoor waren we genoodzaakt onze strategie aan te passen. We hopen dat horecaondernemers snel hun omzet terugwinnen, daarom kan de kiosk gratis getest worden en rekenen we geen opstartkosten.”

''In maart moesten al onze klanten hun deuren sluiten, hierdoor waren we genoodzaakt onze strategie aan te passen''

Mitchell Warmerdam, Gymeyes

Gymeyes Kiosk bestelling horeca

Deel hieronder je vraag, tip of ondernemersverhaal