Podcast

Van Dijk (PvdA): 'Hardere grens vermenging werknemerschap-ondernemerschap'

In deze aflevering van de podcastserie van Vereniging Zelfstandigen Nederland 'VZN in gesprek met' ontvangt voorzitter Cristel van den Ven Tweede Kamerlid Gijs van Dijk (PvdA) in het Ondernemershuis. Hoe kijkt Van Dijk naar zelfstandig ondernemerschap en hoe staat hij ten opzichte van de afschaffing van de partnertoets?

Gijs van dijk cristel van de ven vzn zzp zelfstandigen

PvdA-Tweede Kamerlid Gijs van Dijk (links) in het Ondernemershuis in Den Haag, waar hij voorafgaand aan de podcast de Handreiking kreeg overhandigd van VZN-voorzitter Cristel van de Ven.

I.s.m. Vereniging Zelfstandigen Nederland (VZN) 24 februari 2021

Gijs van Dijk (PvdA) diende eerder een motie in om een verlaging van de TVL-drempel te onderzoeken, wat werd week aangenomen door de Tweede Kamer. ,,Wat ons betreft kan dit niet snel genoeg worden ingevoerd, want veel zelfstandig ondernemers zitten in een penibele situatie,” zo reageerde Cristel van de Ven kort daarna op de aangenomen motie.

In deze podcast zat ze met Van Dijk aan de podcasttafel in het Ondernemershuis in Den Haag en spraken ze - natuurlijk - over zelfstandig ondernemerschap en hoe hij daarnaar kijkt en onder meer hoe Van Dijk ten opzichte van de afschaffing van de partnertoets staat. ,,De vermenging die we nu zien tussen werknemerschap en ondernemerschap, daar moeten we een hardere grens tussen trekken", zegt Van Dijk onder meer in de podcast.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Jasmijn Rijcken (Soilmates): 'Duurzaam of milieu in bedrijfsnaam? Uitgekauwde woorden'

Ditmaal ontvangt presentator Floris Hülsmann in De Zo Genaamde Podcast Jasmijn Rijcken van Soilmates. De startup produceert 'Healthy Oil', geperst van afgedankte - want, te lelijk - avocado’s. In de olie zitten geen toevoegingen en conserveermiddelen. Hoe zet je zo'n vegan product op de markt en hoe zit het met de naam ervan? Je hoort het in deze vette en gezonde podcast. ,,Hip is morgen niet hip meer. Dat woord willen we liever vermijden.''

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Bij Welkom Energie is niet iedereen welkom: 'Wij maken de wereld iets minder slecht'

Naamexpert Floris Hülsmann ontvangt in de studio Jaap Bakker, directeur van Welkom Energie. Opvallend: in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, is niet elke energieconsument welkom bij het bedrijf. Hoe zit dat dan? Bakker legt het in deze podcast haarfijn uit.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Auping-marketeer Ine Stultjens heeft geen gouden regels

De zevende aflevering van Thijs Talks gemist? In de jacht op zijn ultieme marketingelftal ging marcom-expert Thijs van Dijk in gesprek met Ine Stultjens, Manager Marketing & Communicatie bij Auping. Op welke positie stelt hij haar op? Luister en laat je inspireren. ,,Ik heb geen lijstje met gouden regels.''

Details