Nieuws Actueel
Afvalverwijderaar Rova gaat mee met WhatsApp-trend
Afvalverwijderaar Rova gaat mee met de trend en is met ingang van het nieuwe jaar ook bereikbaar via WhatsApp. De openingstijden van het klantencontactcentrum zijn ook verruimd.

"Het is waar de klant om vraagt", stelt Rova-woordvoerder Erik van Cuijk. "De klant zit wat betreft de communicatie-behoefte als het ware achter het stuur. Als bedrijf moet je daar op inspelen. Natuurlijk hebben we ook wel gekeken naar wat elders in het bedrijfsleven gebeurt. In algemene zin zien we daar de trend dat bedrijven meegaan in de behoefte van werkende mensen om per dag langer en via meerdere kanalen te kunnen communiceren met bedrijven waarmee ze te maken hebben. Vooral als dienstverlener kun je dan niet achter blijven."
InvesteringDe uitbreiding van contactmogelijkheden kosten een bedrijf extra geld. Het zal altijd de afweging van de ondernemer zijn om te bepalen of die extra investering de moeite waard is. Goede communicatie kan namelijk tevreden en extra klanten opleveren.
Snelle reactieWhatsApp is een nieuwe kolom in de software die de medewerkers van het Rova-klantencontactcentrum op hun beeldscherm zien. Daarnaast zijn er e-mail, chat, online webformulier, Facebook en Twitter. Gewoon bellen kan ook nog. In principe maakt het niet uit welk communicatiekanaal een klant kiest. De reactie moet even snel komen. De uitbreiding van de contactservice van Rova (tot 20.00 uur 's avonds en op zaterdag tot 15.00 uur) betekent niet dat het probleem waar over gebeld wordt ook sneller wordt opgelost. "Dat is altijd een kwestie van afstemming met de klant en de urgentie van het probleem", aldus Van Cuijk.