Geen winst
,,Er is nog geen enkele online food service waarmee winst wordt gemaakt. De kosten zijn gewoon te hoog'', zegt Boomgaard. ,,Let maar eens op, Albert Heijn biedt het gratis bezorgen ook alleen maar aan in de steden en niet op het platteland. Zij hebben de rekensom ook gemaakt'', onderstreept hij.
Online boodschappen doen, zou kunnen werken in een landelijk gebied als Salland, maar dan zijn volgens Boomgaard eerst 'goede gesprekken' nodig tussen franchisenemers en de AH-organisatie. ,,Zoals het nu is zijn de kosten te hoog'', zegt de ondernemer.
Bijdragen
,,Wij moeten de boodschappen bij elkaar zoeken en ze dan bezorgen tegen een tarief dat er niet is. AH zal op een of andere manier moeten bijdragen", vindt de ondernemer.
,,Meerdere partijen proberen nu marktaandeel te kopen, maar ik ben er van overtuigd dat de kosten uiteindelijk zullen worden doorberekend aan de klant.''
Lees ook: Deze Albert Heijn krijgt vrijdag het keurmerk dementievriendelijk
Honderd
Bezorgen doet Boomgaard overigens al wel. ,,Al 25 jaar. Voor mensen die hier in de winkel komen kopen, verzamelen wij de boodschappen, die we voor 2 euro aan huis brengen. We doen er zo'n honderd per week. Eigenlijk is dit de voorloper van het online gebeuren. Als we er uit komen met AH dan denk ik dat het binnen twee jaar ook mogelijk is om bij ons online te bestellen.''