Nieuws Actueel

Deense kledingwinkel wil Rotterdam veroveren

Met kwalitatief goede kleding tegen een betaalbare prijs, hoopt Samsøe & Samsøe een plekje in de harten van de Rotterdammers te veroveren, zo schrijft het AD.

Amy Schellius | Foto: Frank de Roo 8 juli 2016

Nieuwe winkel 010

De grote glazen gevel van Samsøe & Samsøe springt meteen in het oog tijdens een bezoekje aan de Rotterdamse Meent. Zeker in vergelijking met de donkere luifel van buurman De IJssalon, geeft het een toegankelijke uitstraling. ,,Zo willen we het ook hebben. Het is expres heel licht gehouden, met een lichte vloer en muur en veel lampen in de winkel'', vertelt Leander Struijk, Country Manager Benelux.

Het van oorsprong Deense kledingmerk is groot in Scandinavië en in Nederland aan een opmars bezig. In Amsterdam zijn al twee winkels geopend en sinds kort dus ook eentje aan de Meent. ,,Maar alles op z'n tijd. We willen niks overhaasten.'' Of de winkel uitgebreid wordt is voorlopig nog niet aan de orde. Struijk: ,,Qua collectie zouden we zeker meer ruimte kunnen gebruiken, maar we wachten rustig af hoe het allemaal gaat lopen.''

BruisendDat er een vestiging in de Rotterdamse winkelstraat moest komen, daar was Struijk al langer van overtuigd: ,,Het hoort bij mijn werkzaamheden om panden te vinden waar we een winkel kunnen openen. De Meent is een bruisende straat en het is ook een strategische plek, dichtbij de Markthal en andere leuke modezaken en restaurantjes. Ik denk dat het hier steeds meer gaat leven.''

Samsøe & Samsøe heeft een duidelijke doelgroep voor ogen, met de creatieve stadsmens als uitgangspunt voor de collectie. ,,Het gaat om iemand die van tijdloze en kwalitatief goede kleding houdt. Met een beetje moderne, maar toch eenvoudige levensstijl.''

Het merk speelt hierop in door kleding in verschillende prijsklassen te verkopen. Zo zijn in de collectie bijvoorbeeld damestops in verschillende soorten stof te vinden, van polyester tot kasjmier en zijde. Zo is er voor ieder wat wils: ,,Want niet iedereen heeft dezelfde portemonnee.''

TrendsIlona Karsten, manager van de zaak, houdt goed in de gaten wat er in Rotterdam speelt en past daar haar collectie op aan. Zo zou het best kunnen dat een kledingstuk dat in Amsterdam in de winkel hangt, in Rotterdam niet te vinden is. ,,Ik kijk goed naar de mensen die buiten lopen. Trends ontstaan op straat. En natuurlijk luisteren we naar wat de mensen in de winkel te vertellen hebben.''

Sinds de opening van een paar weken geleden draait de winkel goed. Karsten: ,,We merken dat de mensen terugkomen om op hun gemak nog een keer te kijken. Tijdens de opening hebben we een paar honderd man over de vloer gehad en die waren allemaal onder de indruk. En ik zal je eerlijk zeggen, ik heb nog nooit zo veel bossen bloemen op één dag gehad.''