Podcast

Zo denken deze studenten over ondernemen

Van snijplanken van hout en bamboe tot innovatieve schaatsbeschermers, van een autonome boutspanningsmeter tot duurzame koffiebekers met hippe printjes, enzovoorts. Mbo- en hbo-studenten bedachten de meest uiteenlopende ideeën voor de Student Company van het Jaar-verkiezing en vertellen, een maand na de prijsuitreiking, hoe ze er intussen met hun idee en studentenbedrijf voor staan.

Strapd studenten studio

Presentator: Robert van den Ham 3 juli 2019

Er is samenwerking met het bedrijfsleven, er zijn octrooien aangevraagd, er zijn studenten die hun ondernemershart meer dan ooit voelen kloppen; het zijn veelal bemoedigende verhalen van de jonge ondernemers die op het podium stonden bij Student Company van het Jaar 2019. Zeker, er zijn ook bedrijven die er een punt achter zetten, studenten die blij zijn met de learnings en de focus op hun studie leggen - ze doen allemaal hun verhaal in deze podcast.

Zo’n 5.000 studentondernemers uit het mbo en hbo deden het afgelopen schooljaar mee aan het ondernemersprogramma Student Company van stichting Jong Ondernemen. De studenten richten tijdens dit programma in teamverband een eigen bedrijf op en runnen die een schooljaar lang.

Student Company van het Jaar

De competitie Student Company van het Jaar 2019 is onderdeel van het programma. Dit jaar schreven zich meer dan zestig teams in en na een aantal voorrondes werden er tien companies, 5 in de categorie mbo en 5 hbo, geselecteerd die mee mochten doen aan de finale in het Beatrix Theater Jaarbeurs in Utrecht. De genomineerden én de winnaars komen aan het woord in deze podcast, met Joni Hendrix van de organiserende stichting Jong Ondernemen.

Lees ook: Dit zijn de beste studentondernemers van Nederland

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandachtstrekkers over... aandacht trekken en aandacht vasthouden

Daar is 'ie dan: de podcastserie Aandachtstrekkers heet niet voor niets Aandachtstrekkers, dus eindelijk antwoord op de vraag: hoe trek jij op de juiste manier de aandacht bij je (potentiële) klant? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels inspireren en motiveren ondernemers in deze podcast met de do's, de dont's en bakken vol tips. Hebben wij je aandacht al getrokken? Ja? Luisteren!

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

De sociale norm neerzetten of veranderen: de voordelen die het heeft voor jouw bedrijf

Waarom leveren consumenten winkelwagens altijd in, statiegeldflesjes bijna altijd en wat is het verschil tussen die twee? In de podcastserie Aandachtstrekkers gaan Patrick Wessels en Michel Ariëns in op de vraag: wat is een sociale norm? En hoe wordt die bepaald?

Details
Floris Hulsmann Jop Quirindongo
De Ondernemer

Met je visuele identiteit aan de slag? Leer van Jop Quirindongo

Floris Hülsmann praat voor de podcastserie De Namarama Show met de Amsterdamse ontwerper Jop Quirindongo van Lowres Creative Studio. Met meer dan vijftien jaar ervaring heeft hij gewerkt bij reclame-, retail- en designbureaus, was hij partner en design director bij een bekend designbureau en doet hij al vele jaren freelance projecten. Maar die naam... 'Quirindongo'. Daar moet een goed verhaal achter zitten. Niet alleen dat, de ontwerper heeft nog veel meer inspirerends te vertellen.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Hoe zorg jij voor de juiste conversie? Dit kun je leren van boekingsplatforms

Ze zitten weer klaar voor een nieuwe en inspirerende podcast: presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels. In aflevering 8 van Aandachtstrekkers draait het allemaal om platforms als Booking.com. Nog slechts één kamer beschikbaar? Snel boeken dus! Nou ja, dat hopen de aanbieders. En er zijn meer manieren de consument te beïnvloeden om hen maar vooral op die koop- of boekingsknop te laten drukken. Welke precies? Luisteren is ook dit keer weer het advies.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Producten 'gratis' verkopen: wanneer opvallende acties werken

Hoe creëer je online bakken met aandacht voor je bedrijf of product? Op die vraag willen consumentenpsycholoog Patrick Wessels en investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW Michel Ariëns het antwoord vinden in de podcastserie Aandachtstrekkers. In deze aflevering gaan zij in op de (on)zin van limited editions, merch drops en 'gratis' producten.

Details
Tom Bruyne SUE
De Ondernemer

Laat klanten onbewust voor je kiezen. Tom De Bruyne weet hoe

Floris Hülsmann gaat voor de podcastserie De Namarama Show naar het kantoor van SUE Behavioral Design. Het bureau is opgericht door Tom De Bruyne, samen met zijn partner Astrid Groenewegen. De Bruyne is een expert in gedragsontwerp, overtuigingspsychologie en marketinginnovatie. Daarmee helpt hij niet alleen klanten, hij leert ze ook de kneepjes van het vak in de SUE Behavioral Design Academy.

Details