Podcast

Niels Meijssen geeft hotelier eerlijk boekingsplatform

Tijdens de live radio-uitzending van Week van de Ondernemer spreken we met Niels Meijssen, de initiator van Beterboeken.nl. Hij is genomineerd voor Meest Inspirerende Ondernemer 2020 en aangeschoven bij presentator Robert van den Ham en marcom-expert Thijs van Dijk om te praten over zijn ‘aanval’ op Booking.com.

Niels meijssen liemes podcast

Niels Meijssen, te gast in food district Liemès in Utrecht, tijdens de radio-uitzending in het kader van de Week van de Ondernemer. Foto: Meike Liedenbaum.

Van onze redactie 16 november 2020

Lees ook: Wie wordt de Meest Inspirerende Ondernemer van 2020? Stem nu!

Het leven van Niels Meijssen, startup-strateeg en partner bij Todaytomorrow.nl, veranderde toen hij begin mei zijn onvrede liet blijken in een berichtje op zijn LinkedIn-account, over de aanspraak die Booking.com maakte op de eerste NOW-regeling. Het was een hartenkreet, maar Niels Meijssen voegde er wel iets aan toe: bij meer dan duizend reacties zou hij een crowdfundingcampagne opzetten om een nieuw soort boekingsite op te tuigen.

Meijssen werd zijn eigen mediamachine

De rest is historie: Meijssen haalde 2 miljoen euro binnen met een crowdfundcampagne en ging aan de slag met Beterboeken.nl. In deze podcast geeft hij ruiterlijk toe verbaasd te zijn over de hoeveelheid reacties. Het kwam mede door het feit dat hij zijn ‘eigen mediamachine’ werd. ,,Die frustratie kreeg zoveel tractie op LinkedIn, dat ik dacht: ‘hier moet ik mee door’.”

Lees ook: Na kritiek op overheidssteun mogelijk nieuw Nederlands alternatief Booking.com

'De consument moet meer de voorpret gaan ervaren van het op vakantie gaan'

Zijn werk in Todaytomorrow.nl is teruggebracht en Beterboeken krijgt alle aandacht. Die 2 miljoen euro gaat in de opbouw van het bedrijf - waar winst- en stemrecht gescheiden van elkaar zijn - en de website. Het is niet zomaar een website, zegt hij ferm. ,,Er komt aan de achterkant heel wat kijken met koppelingen naar verschillende soorten hotelsoftware. Het mag niet zomaar een site worden, maar het moet echt goed worden aan de voorkant, voor de consument. Deze moet meer de voorpret gaan ervaren van het op vakantie gaan.”

Oprichter Meijssen gaat gefaseerd en in rustige stappen werken aan de website. Het moet goed zijn, zegt hij. ,,Voordat je op de snelweg zit en het gaspedaal kan intrappen moet je eerst opzoek gaan naar de oprit. Dat traject gaat vaak over hobbelige wegen en rotondes waar je de verkeerde afslag neemt. Zo kom je uiteindelijk bij de snelweg.”

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Droomstart

Wie gaat er door na eerste Droomstart-pitch: De Groene Schoonmaakwinkel of Food for Skin?

Het tweede Droomstart-seizoen begint! De eerste twee kandidaten plaatsen met hun businessmodel duurzaamheid in de hoofdrol. Gaat de vakjury voor De Groene Schoonmaakwinkel van Mara Broeren of de 100 procent vegan huidverzorgingslijn Food for Skin van de ondernemende zussen Angela en Cathy Ursem?

Details
De Ondernemer

Waarom Rochdi Darrazi met Boldking binnen 7 jaar de nummer 1 van Europa is

Selfmade zijn. Volgens Rochdi Darrazi (41) kun je dat ontwikkelen. De Boldking-founder stelt dat 'iedereen die zijn levensomstandigheden blijvend weet te verbeteren selfmade is'. Ondernemerschap is een middel om dat doel te bereiken. Het is de weg die hij zelf heeft afgelegd, de manier waarop hij een succesvol merk en een fortuinlijk leven bouwde.

Details
De Zo Genaamde Podcast

Hoe lol en kwaliteit Fatboy groot maken: 'We zullen nooit een kantoorprullenbak maken'

Waar komen namen als Uitgekookt, TUI en Fonq vandaan en wat betekenen ze eigenlijk? In De Zo Genaamde Podcast ontdekt naamexpert Floris Hülsmann de bijzondere verhalen achter deze merknamen. In aflevering 2 kom je alles te weten over het ontstaan en de betekenis van Fatboy. Het Brabantse bedrijf heeft lol en kwaliteit hoog in het vaandel. 'We nemen het leven niet te serieus en brengen onconventioneel design.'

Details
De Zo Genaamde Podcast

Het uitgekookte verhaal achter de merknaam van maaltijdservice Uitgekookt

Fatboy, Old Amsterdam, TUI, Uitgekookt; bekende merknamen die we bijna iedere dag wel voorbij horen komen. Maar waar komen die namen vandaan en wat betekenen ze eigenlijk? In De Zo Genaamde Podcast ontdekt naamexpert Floris Hülsmann de bijzondere verhalen achter deze merknamen. In deze eerste aflevering Johan van Marle, eigenaar van de innovatieve maaltijdservice Uitgekookt.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details