Nieuws E-commerce
Staxxer haalt ruim 1 miljoen euro op om btw te automatiseren voor e-commercebedrijven
Staxxer, de scale-up gevestigd in Groningen en Nijmegen, heeft in een investeringsronde ruim één miljoen euro opgehaald. Het bedrijf ontwikkelt software om e-commerce-ondernemers grenzeloos te laten groeien. Dat doen ze door btw-verplichtingen binnen Europa te automatiseren.

Van links naar rechts Jurgen Nijland, Ties den Dekker en Peter van de Rijdt van Staxxer. Foto: Staxxer
,,Met Staxxer willen we het stoffige imago van btw-administratie opfrissen en automatiseren. Het uurtje-factuurtje-tijdperk binnen deze sector kan namelijk ook anders. Software is immers niet alleen accurater in het calculeren van btw-verplichtingen, maar wordt door automatisatie ook nog eens betaalbaarder én gemakkelijker voor de klant'', vertelt Ties den Dekker, de ceo van Staxxer.
Met de investering gaat Staxxer hun technologie verder ontwikkelen en internationaal uitbreiden. Dat houdt in dat er nieuwe marketplaces en webshops toegevoegd gaan worden aan de software, Staxcloud, zodat iedere e-commerce-ondernemer ermee uit de voeten kan. Ook worden er financiële tools ontwikkeld om meer inzicht te krijgen in de verkoop via deze kanalen. Daarnaast wordt er nauw samengewerkt met bestaande boekhoudpakketten om aansluiting te vinden op de totale administratie.
''Staxxer was de enige partij die perfect aansloot bij onze internationale groeiambities en het oplossen van de Europese One Stop Shop btw-administratie''
Happy Soaps en The Good Roll behoren tot klanten van Staxxer
Het bedrijf heeft zijn roots in de e-commercewereld. Als e-commerce-ondernemers ondervonden oprichters Peter van de Rijdt en Ties den Dekker hoe complex de Europese btw-wetgeving is. ,,Dit kan de internationale groeiambities van ondernemers belemmeren. Jammer, want de kansen liggen er. Samen met Jurgen Nijland sloegen zij de handen ineen om een geautomatiseerde btw-oplossing te bieden aan de e-commerce-índustrie. Het doel? Online verkopers nooit meer kostbare tijd en moeite laten besteden aan hun btw-zaken.''
Sinds de oprichting van Staxxer in januari 2021 is het bedrijf snel gegroeid. Binnen één jaar tijd is het aantal klanten toegenomen van 50 naar zo'n 400, een groei van 700 procent. Sindsdien helpen ze e-commercepartijen van elk formaat met het automatiseren van hun btw-compliance in heel Europa. Waaronder Happy Soaps en The Good Roll. ,,Staxxer was de enige partij die perfect aansloot bij onze internationale groeiambities en het oplossen van de Europese One Stop Shop btw-administratie'', aldus Melle Schellekens, oprichter van The Good Roll.
Lees ook: Steeds meer consumenten betalen zonder mokken retourkosten
De NOM, G-Force en angels steken de handen ineen voor investering
De investeerders zijn de Investerings- en Ontwikkelingsmaatschappij voor Noord-Nederland (NOM), G-Force Capital, Demian Beenakker (ceo Dwarfs) en Martijn Leenaerts (cfo Whoppah). Het geld wordt ingezet om de software verder te ontwikkelen en om te internationaliseren. Met als kick-off een uitbreiding naar Denemarken.
,,Staxxer biedt e-commercebedrijven een platform voor inzicht in al hun btw-gerelateerde zaken. Hier ligt een grote behoefte vanuit de markt, aangezien btw een complex onderwerp is. Met het inzicht en de automatisering die Staxxer biedt, zien NOM en G-Force Capital potentie voor snelle groei en internationale opschaling. Staxxer biedt een waardevol product en beschikt over een fantastisch team. Wij zijn erg blij met deze samenwerking;;, zeggen Chantal Leijendekker (NOM) en Niek Huizenga van G-Force Capital.
Lees ook: Groeibriljant Le Olive slaat toe met influencers: 166 keer meer omzet