Perry Bakker heeft jarenlang voor de organisatie van onder andere de Rotterdam Marathon gewerkt. Tien jaar geleden begon hij met het organiseren van eigen evenementen. EPIC evenementen met de Vestingloop Willemstad als eerste hardloopevent. De ‘hardloopmarkt’ is een zeer grote markt, aldus de ondernemer. ,,Er zijn zeker 2 miljoen mensen in Nederland die aan een bepaalde vorm van loopsport doen’’, aldus de EPIC-eigenaar die benadrukt dat de events die hij met zijn teams organiseert qua omvang niet te vergelijken zijn met de grote hardloop-broers in Amsterdam en Rotterdam. ,,Ons grootste evenement telt zo’n 6.000 deelnemers, andere evenementen gaan flink over de 40.000 tot 50.000 hardlopers. Dat maakt ons ook iets laagdrempeliger.’’
Hardloopevenementen: laagdrempelig en bomvol fun
Laagdrempelige evenementen zoals de Maastunnelloop, binnenkort in Rotterdam. ,,We gaan met 4.000 man door de Maastunnel rennen. De old school houten roltrap in de tunnel gebruiken we ook. Dat is een van de evenementen waar ik trots op ben, echt epic. Er is geen of nauwelijks een wedstrijdelement. Het gaat om de beleving en de fun. Door dat positieve element zie je dat veel mensen weer terugkomen bij onze evenementen. Samen met ons team vormen ze de EPIC Famliy.’’ Een familie die alleen maar groter en epischer moet groeien dankzij de crowdfunding die Perry is gestart.
We gaan met 4.000 man door de Maastunnel rennen. De old school houten roltrap in de tunnel gebruiken we ook
EPIC partnerships met Adidas
Met de crowdfunding wil EPIC anderhalf tot drie ton ophalen. ,,Daarvan willen we onder andere een FTE betalen die in het bijzonder gaat werven bij kinderen op scholen en bij verenigingen, we noemen die persoon de ‘EPIC Kids Sports Promoter’. Het is belangrijk om te vertellen dat het meer een lening dan een echte crowdfunding is. Het geld dat je ons leent, wordt binnen vijf jaar terugbetaald met een jaarlijkse rente van 4 procent’’, aldus de ondernemer die haarfijn uitlegt wat het verdienmodel van EPIC is. Het verdienmodel dat vooral bij de ouders en grootouders van de hardlopende kinderen te vinden is.
Ook dankzij partnerships met onder meer Adidas kan en wil Perry Bakker EPIC een grotere marketing-boost geven. Tel daarbij op een stunt als het aankleden van een kerk in hardloopkleding en andere guerrillamarketing. De oprichter belooft de komende jaren nog veel meer ambitieuze acties, plannen en samenwerkingen. Of beter gezegd: epische acties, plannen en samenwerkingen.
Lees ook: 6 jaar groei bij ontbijtmerk Holie: ‘Onze pitch is nog steeds hetzelfde’
Bekijk hier de voorwaarden.