ActueelE-commerce

MKB-Nederland en bol.com helpen ondernemers bij online verkoopstrategie

MKB-Nederland en bol.com gaan kleine ondernemers helpen met hun online verkoopstrategie. Foto: ANP
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

De twee initiatiefnemers willen vooral winkelbedrijven bijstaan die door de coronacrisis hard worden geraakt. Niet-essentiële winkels zijn vanwege de coronamaatregelen al weken verplicht dicht. De mogelijkheid die winkeliers sinds kort hebben om klanten bestellingen af te laten halen middels het zogeheten click & collect, biedt qua omzet nauwelijks soelaas.

Lees ook: Helpt dit actieplan mkb-ondernemers door de coronacrisis?

Nederland gebaat bij divers aanbod van winkels

Volgens Huub Vermeulen van bol.com kunnen ondernemers wel wat hulp gebruiken. ,,Wij gingen het door de winkelsluiting nog beter doen en dat schept een verantwoordelijkheid", aldus de topman op de website van MKB-Nederland. Volgens Vermeulen is Nederland gebaat bij een divers aanbod van winkels. Via het platform van bol.com bieden momenteel zo'n 40.000 lokale mkb-ondernemers uit Nederland en België hun producten al aan.

Lees verder onder de advertentie

MKB-Nederland zegt zich zorgen te maken over de toekomst van de fysieke detailhandel. En dan met name over kleine winkeliers die het nu "extra zwaar" hebben. Via de samenwerking hopen zij onder meer ondernemers wijzer te maken op gebied van logistiek, marketing, presentatie en automatisering.