Innovatie

Succes voor Somnox-oprichter Julian: in zorgverzekeringspakketten

 
- Somnox
Somnox
 
Geschreven door:
Leestijd 2 minuten

Het mag de heilige graal voor ondernemers in de zorgbranche worden genoemd: opgenomen worden in zorgpakketten. Julian Jagtenberg kreeg het voor elkaar met Somnox, een programma om de nachtrust te bevorderen.

Lees verder onder de advertentie

Zowel Zilveren Kruis als a.s.r. nemen het slaapprogramma van Somnox vanaf 1 januari 2024 op in het zorgpakket. Bij Zilveren Kruis geldt dit voor de consumenten die gebruik maken van de Gezond en Fitbundel (tot 100 procent van de kosten vergoed). Bij a.s.r. voor mensen die gebruikmaken van Leefstijlcoaching (tot 75 procent vergoed). Bij beide gaat het om het Somnox Slaapprogramma.

Somnox Slaapprogramma

Het Somnox Slaapprogramma is een begeleid stappenplan, naar een betere nachtrust, bestaande uit drie elementen: het gebruik van de Somnox 2, een slaaprobot met geluiden en ademhalingsritme, samen met therapie en het bijhouden van een slaapdagboek. De normale kosten voor dit programma wanneer dit niet vergoed is zijn, 50 euro per maand bij een abonnement voor 3 maanden, 35 euro per maand voor 6 maanden en 30 euro per maand voor 12 maanden.

Lees ook: Rotterdams bedrijf Somnox verovert de wereld met robot die slaapproblemen oplost

Lees verder onder de advertentie

Kvk Innovatie Top 100

Somnox gooide vorig jaar al hoge ogen toen het door de KvK werd uitgeroepen tot het meest innovatieve bedrijf van Nederland en de KvK Innovatie top 100 won.

Oorsprong Somnox

Julian en mede-studenten op de TU Delft legden de basis voor Somnox toen zij een oplossing probeerden te bedenken voor de moeder van Julian, die slecht sliep. Snel zagen zij dat de belasting van de zorg omlaag kan, bedrijven productiever zijn, het verkeer veiliger is, kinderen slimmer en economieën gezonder als mensen een gezonde nachtrust hebben. Dat is nu nog zeker niet het geval, zo’n één op de vijf mensen in Nederland heeft last van slapeloosheid.

Lees ook: Slaaprobot Somnox succesvol de grens over: ‘Data is de nieuwe olie’

Lees verder onder de advertentie

Na de start als studenten kreeg het bedrijf al snel een stevige wind in de rug: een succesvolle Kickstartercampagne zorgde voor financiering en een samenwerking met slaapgigant Auping hielp met de volgende groeifase.