Team Nijhuis mocht in Berlijn de award in ontvangst nemen. Afgelopen week werd het team uitgenodigd in het Europese hoofdkantoor van Google in Dublin.
Bètaversies De nauwe banden met Google brengen veel nieuwe inzichten en voordelen, vertelt online strateeg Luuk Rouwhorst van Team Nijhuis. "We krijgen als eerste toegang tot bètaversies van nieuwe producten en functies van Google, die kunnen we meteen kunnen inzetten voor onze klanten. Op die manier blijf je de online ontwikkelingen altijd een stap voor."
Als voorbeeld noemt Rouwhorst de nieuwe Expanded Text Ads van Google. "Die zijn afgelopen week pas officeel aangekondigd. Wij hebben dit de afgelopen maanden al ingezet voor onze klanten met geweldige resultaten. We zagen een toename van de Click Through Rates van soms wel 20 procent.”
ToekomstIn de werkbezoeken van Team Nijhuis aan Google in Berlijn en Dublin is ook volop aandacht geweest voor nieuwe ontwikkelingen die van invloed gaan zijn op de business van klanten. "Dat betekent dat er ook allerlei nieuwe mogelijkheden voor ondernemers ontstaan om op in te spelen."
Lees verder onder de foto
StrategieOnline marketing is volgens Team Nijhuis geen kunstje waarbij je alleen technische trucs uithaalt en wat accounts beheert. Ook Google zelf focust steeds meer op de strategische inzet van haar middelen. Luuk Rouwhorst: "Iedere ondernemer wil uiteindelijk meer business uit internetmarketing halen. Je moet de kennis hebben om het technisch goed te doen en je moet de kennis hebben van de business, dus de juiste vragen kunnen stellen aan de ondernemer. Op die manier kun je ook gaan uitsluiten. We gaan echt naast de ondernemer staan en doen het samen."
GoogleDe Ready to Rock-award en de persoonlijke uitnodiging van Google Dublin bevestigen volgens Luuk Rouwhorst en collega Bram Lucas dat Team Nijhuis op de goede weg zit. "Google weet alles over je als bureau. Ze beschikken over keiharde data, weten hoe je presteert op de accounts van je klanten en hoe je het doet ten opzichte van andere bureaus. Je ziet de marktgemiddelden en daar steken we met kop en schouders bovenuit. Daarnaast kijken ze naar de kwaliteit van je team. Het is dus een geweldige erkenning van Google zelf."
Eerder dit jaar ontving Team Nijhuis de prestigieuze FD Gazelle en kreeg een vermelding in de Technology Fast 50 van Deloitte als één van de snelstgroeiende technologiebedrijven van Nederland.
Foto: Wouter Borre