Blog Martin van Kranenburg

Zo kan iedereen succesvol online ondernemen (maar dan moet je het wel doen)

Voor iedere ondernemer is online aanwezig zijn essentieel voor succes. Hoe ontwerp je een website die precies jouw verhaal vertelt? Hoe trek je voldoende kwalitatieve bezoekers naar je website? Hoe werkt Google nu eigenlijk? In zijn eerste blog geeft docent, trainer en online ondernemer Martin van Kranenburg drie tips voor succesvol online ondernemen.

Martin van Kranenburg 5 september 2022

Succesvol online ondernemen martin van kranenburg

Bron: Shutterstock

Martin van Kranenburg

Docent, trainer en online ondernemer

Martin van Kranenburg is trainer, ontwikkelaar van e-learnings en online ondernemer. Hij is een van de meest gevraagde conversie en neuromarketing trainer/spreker in Nederland. Hij zet ondernemers, teams en online marketeers in beweging om het maximale uit hun website en online marketing te halen.

Ondernemen is verantwoordelijkheid nemen

Je hoeft niet alles zelf te doen. Liever niet zelfs. Maar (online) ondernemen is wel verantwoordelijkheid nemen. Er zijn in de regel twee type ondernemers. Ondernemers die alles uitbesteden en er zich ook niet meer mee bemoeien en aan de andere kant heb je succesvolle online ondernemers. Als ik met de eerste groep ondernemers spreek en vraag hoeveel bezoekers ze afgelopen maand hadden, dan antwoorden ze steevast dat hun bureau dat wel weet. Als ik dan vraag wat de conversie is via mobiel, krijg je hetzelfde antwoord. Dat is toch vreemd. Het is jouw winkel, jouw website, jouw geld? Als ik dan vraag wat ze zelf van hun website en bedankpagina vinden blijft het stil. Ze hebben de site het afgelopen jaar niet meer bekeken. Ze vertellen nog wel tussendoor dat de resultaten tegenvallen en schrikken ervan dat er elke maand wel veel geld naar Google gaat.

Voor iedere ondernemer is online aanwezig zijn essentieel voor succes. Hoe ontwerp je een website die precies jouw verhaal vertelt? En hoe belangrijk is Google eigenlijk? Ondernemers hebben veel vragen. Je hoeft niet alles zelf te doen maar als jij niet kan beoordelen of het goed genoeg is... Wie dan wel? Om antwoord te krijgen heeft Martin van Kranenburg de e-learning Succesvolle Online Marketing ontwikkeld.

1. Ze zijn de meest kritische gebruiker van hun eigen website

Succesvolle online ondernemers zijn blijvend alert om de website of nieuwsbrief elke keer stap voor stap te verbeteren. Ze kennen hun cijfers en lopen vaak rond in hun online winkel. Ligt er wat rommel, of werkt er iets niet goed? Dan pakken ze dat op.

2. Klant centraal is met klanten praten

Succesvolle ondernemers hebben een ontembare honger wat de vragen, frustraties en motivaties van klanten zijn. Elk kwartaal praten ze met 5 (potentiële) klanten en vragen ze om de website eens te beoordelen. Kunnen ze vinden wat ze zoeken? Is het duidelijk, volledig en verleidelijk. Wat weerhoudt ze nog om in actie te komen. Wist je dat 5 mensen 80% van je problemen in kaart brengen, waar al je bezoekers tegenaan lopen?

3. Focus op executie. Doen is leren

Perfection is the enemy of action. Vaak vinden we dat het nog niet af is, nog niet goed genoeg. Dus doen we maar niets. Dit is rampzalig voor je online groei en online succes. Als iets 2% beter is, zet je dat live. Groeien doe je stap voor stap. Hoe langer je wacht hoe minder je leert. In online marketing gaat het er niet om wat je weet, maar wat je doet.

Succesvolle Online Marketing

Voor iedere ondernemer is online aanwezig zijn essentieel voor succes. Hoe ontwerp je een website die precies jouw verhaal vertelt? En hoe belangrijk is Google eigenlijk? Ondernemers hebben veel vragen. Je hoeft niet alles zelf te doen maar als jij niet kan beoordelen of het goed genoeg is... Wie dan wel? Om antwoord te krijgen heeft Martin van Kranenburg de e-learning Succesvolle Online Marketing ontwikkeld.

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws