Personeel

Van verkeersdienstenbureau tot veiligheidspartner: het succesverhaal van Joris Timmers

 
Joris TImmers Redactie De Ondernemer
Redactie De Ondernemer
 
Geschreven door:
Leestijd 4 minuten

Vier jaar geleden startte hij, tijdens zijn studie, met Timmers: partner in verkeer en veiligheid voor grote evenementen en infraprojecten. Met zijn ondernemersmentaliteit én de juiste mensen om zich heen, groeide het bedrijf van Joris Timmers in no time van een klein verkeersdienstenbureau naar een full-service-organisatie met miljoenenomzet. Hier vertelt hij hoe hij dat voor elkaar bokste.

16 uur per dag, 7 dagen per week. Zo ziet de werkweek van ondernemer Joris Timmers eruit. „Dit is wat ik doe en daar krijg ik ontzettend veel energie van!”

Tijdens zijn studie werkte Joris via een uitzendbureau bij festivals. Daar merkte hij op dat diensten vaak niet ingevuld werden. Hij nam het heft in eigen handen en had binnen een maand veertig mensen in dienst. Zelfs toen de hele evenementenindustrie stillag, tijdens de coronapandemie, groeide Timmers als nooit tevoren. Hij beveiligde vaccintransporten door heel Europa en opende eigen teststraten.

Ondernemen gaat niet zonder slag of stoot

Op dit moment breidt Timmers verder uit, in relatie tot mobiliteit en veiligheid. „Waar we voorheen sec honderd verkeersregelaars leverden, fungeren we nu als aannemer en regelen we complete mobiliteitsvraagstukken. Zo hebben we ook weginspecteurs, calamiteitencoördinatoren en BRL 9101-gecertificeerde medewerkers die borden van onze partners plaatsen. Daarnaast bieden we evenementenbeveiliging, stewards, objectbeveiliging, waardetransport en meldkamerdiensten.”

Deze veelzijdigheid maakt Timmers een one-stop-shop voor klanten zoals overheidsinstellingen, grote aannemers, evenementenorganisaties en veiligheidsinstellingen.

Niets is niet op te lossen, je moet soms alleen goed zoeken naar de oplossing

Ondernemen gaat, ook bij Timmers, niet zonder slag of stoot. „In het begin ben ik veel geld kwijtgeraakt door faillissementen van derden en klanten die te laat betaalden, maar ik heb altijd geloofd in wat we doen en ben doorgegaan. Niets is niet op te lossen. Je moet soms alleen goed zoeken naar de oplossing.”

Ik weet waar ik goed in ben en waar ik niet goed in ben

Inmiddels heeft Timmers 180 vaste medewerkers per dag en tijdens piekmomenten werken er wel 500 mensen. „We hebben nooit een personeelstekort want iedereen die bij Timmers werkt heeft sociale binding met het bedrijf. Iedereen is iemands, broer, zus, neef, nicht, vriend, vriendin. Dat maakt het werken ook leuk. Naast de flexkrachten hebben we ook een vast team bestaande uit afdelingsdirecteuren en coördinatoren.” Dit vaste team staat bij Please op de payroll. Dat brengt Timmers veel rust.

Wil jij ook groeien met je bedrijf en weten dat Please je personeelszaken voor je uit handen neemt? Of juist meer tijd overhouden binnen je onderneming? Plan hier een vrijblijvend adviesgesprek in.

Ik heb nooit de ambitie gehad om mijn backoffice zelf te regelen

Personeel is voor Joris ontzettend belangrijk en de zorg voor zijn personeel daarom des te belangrijker. „Ik vind dat je mensen om je heen moet verzamelen die bepaalde dingen beter kunnen dan jijzelf. Dat is geen bedreiging maar juist een verrijking. Met Timmers bied ik een one-stop-shop-dienstverlening voor klanten. Dat zoek ik ook in mijn partners. Ik heb nooit de ambitie gehad om mijn backoffice zelf te regelen. Ik weet waar ik goed in ben en waar ik niet goed in ben. Bij werkgeven komt veel kijken: pensioen, cao, wetgeving, et cetera. Als dat fout gaat, krijg je boetes waar je gek van wordt en benadeel je je personeel, dat wil ik niet. Daarom neemt Please alle zaken rondom personeel bij mij uit handen. Die diensten variëren van HR-ondersteuning tot juridisch advies en verzuimbeheer.”

Als ik Charlotte in het begin van mijn onderneming had gevonden, was ik nergens anders naartoe gegaan

Naast alle praktische voordelen, had Joris direct een bijzonder goede klik met business manager Charlotte Bastiaans en commercieel directeur Jad Berad van Please. „Jad is een verbinder. Hij helpt graag en zorgt ervoor dat alles soepel verloopt. Charlotte is ook echt een topvrouw. Ze is altijd bereikbaar, denkt mee en biedt ondersteuning waar nodig. Zelfs als ik haar na middernacht mail, krijg ik vrijwel direct een mailtje terug. Dat is toewijding. Als ik Charlotte in het begin van mijn onderneming had gevonden, was ik nergens anders naartoe gegaan.”

Ter ere van mijn vader

Timmers is trots op wat hij bereikt heeft en kijkt vol vertrouwen naar de toekomst. „We doen nu grote snelwegopdrachten en groeien elk jaar met 25 tot 30 procent. Mijn drijfveer? Het succes van het bedrijf en de naam Timmers groot maken, ter ere van mijn vader die vijf jaar geleden overleed. We hebben nu twintig caddy’s, vijftien personenwagens, busjes en motoren. Het geeft voldoening om te zien dat daar overal de naam Timmers op staat.”

Plan een adviesgesprek

Wil jij ook ondersteund worden bij jouw personeelszaken of heb je een uitdaging op HR-gebied? Plan een vrijblijvend adviesgesprek met een van de ervaren ondernemersadviseurs van Please.