Podcast

Hans Biesheuvel (ONL) over versoepeling: 'En nu die anderhalve meter afschaffen'

ONL-voorman Hans Biesheuvel, marketingcommunicatie-expert Thijs van Dijk en retailtrendwatcher Fred Rutgers bespreken de persconferentie van premier Rutte, van komende woensdagavond. ,,Alles wijst er op dat de aangekondigde versoepelingen per 1 juli doorgaan", stelt Biesheuvel die bovendien vindt dat we af moeten van de anderhalve meter-maatregel.

Van onze redactie 23 juni 2020

Het lijkt er inderdaad op, dat premier Rutte woensdagavond gaat aankondigen dat er een nieuwe versoepeling komt van de coronamaatregelen. De horeca zou niet 30, maar maximaal 100 gasten mogen gaan ontvangen, en ook het aantal bezoekers bij evenementen zou tot een nog onbekend aantal omhoog gaan. Sportscholen, sauna’s, (sport)kantines, casino’s en bowlingbanen mogen op 1 juli de deuren weer openen. Ook zouden kleine dorpskermissen weer worden toegestaan.

In de podcast (hierboven te beluisteren) stelt ONL-voorman Hans Biesheuvel onder meer dat het zwarte economische perspectief en het sterk gedaalde consumentenvertrouwen zeker een rol hebben gespeeld in de versoepeling van de maatregelen.

Lees ook: De Ondernemer Radio over coronacrisis: communicatie, versoepeling en statements

Hans Biesheuvel: 'Van anderhalve meter naar gezonde afstand'

Hans Biesheuvel zet nu in op het afschaffen van de anderhalve meter-regel en die te vervangen door 'gezonde afstand'-afspraken. ,,Dat is de lobby die we met ONL nu voeren in Den Haag, en waar een deel van het kabinet zeker oren naar heeft. We hopen dat we nog deze zomer die slag kunnen maken."

Meer daarover, en ook hoe marketingcommunicatie-expert Thijs van Dijk en retailtrendwatcher Fred Rutgers vanuit hun vakgebied aankijken tegen de komende persconferentie, hoor je in de podcast.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details