Podcast

Hans Biesheuvel (ONL) over versoepeling: 'En nu die anderhalve meter afschaffen'

ONL-voorman Hans Biesheuvel, marketingcommunicatie-expert Thijs van Dijk en retailtrendwatcher Fred Rutgers bespreken de persconferentie van premier Rutte, van komende woensdagavond. ,,Alles wijst er op dat de aangekondigde versoepelingen per 1 juli doorgaan", stelt Biesheuvel die bovendien vindt dat we af moeten van de anderhalve meter-maatregel.

Van onze redactie 23 juni 2020

Het lijkt er inderdaad op, dat premier Rutte woensdagavond gaat aankondigen dat er een nieuwe versoepeling komt van de coronamaatregelen. De horeca zou niet 30, maar maximaal 100 gasten mogen gaan ontvangen, en ook het aantal bezoekers bij evenementen zou tot een nog onbekend aantal omhoog gaan. Sportscholen, sauna’s, (sport)kantines, casino’s en bowlingbanen mogen op 1 juli de deuren weer openen. Ook zouden kleine dorpskermissen weer worden toegestaan.

In de podcast (hierboven te beluisteren) stelt ONL-voorman Hans Biesheuvel onder meer dat het zwarte economische perspectief en het sterk gedaalde consumentenvertrouwen zeker een rol hebben gespeeld in de versoepeling van de maatregelen.

Lees ook: De Ondernemer Radio over coronacrisis: communicatie, versoepeling en statements

Hans Biesheuvel: 'Van anderhalve meter naar gezonde afstand'

Hans Biesheuvel zet nu in op het afschaffen van de anderhalve meter-regel en die te vervangen door 'gezonde afstand'-afspraken. ,,Dat is de lobby die we met ONL nu voeren in Den Haag, en waar een deel van het kabinet zeker oren naar heeft. We hopen dat we nog deze zomer die slag kunnen maken."

Meer daarover, en ook hoe marketingcommunicatie-expert Thijs van Dijk en retailtrendwatcher Fred Rutgers vanuit hun vakgebied aankijken tegen de komende persconferentie, hoor je in de podcast.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Broodje Verhaal

Karin Veldhuizen durft het met haar watersportcamping in Heeg anders te doen (mét succes)

Ze is 'allergisch voor saai'. Karin Veldhuizen is van initiatieven is als de Literaire Caravan met Tommy Wieringa en bijvoorbeeld een masterclass Douche Zingen voor Dummies met Lucette van den Berg. De creatief directeur en eigenaresse van watersportcamping Heeg zegt als ondernemer van de 'burgerlijke ongehoorzaamheid' te zijn en van samenwerking met juist concurrentie en bedrijven in andere sectoren, ook als dat helemaal niet logisch lijkt. Voorbeelden te over, in deze storytelling-aflevering van Broodje Verhaal.

Details
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details
Broodje Verhaal

Hoe vanzelfsprekend storytelling voor een startup als Moonback is

Deze ondernemer heeft een verhaal - en wat voor een. Storytelling-expert Cor Hospes ontvangt dan ook maar al te graag de Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar, Niels Meijssen, in zijn keuken voor Broodje Verhaal. Niels is initiator van Moonback, het eerdere Beterboeken.nl, als nieuwe sympathieke alternatief voor Booking.com.

Details
De Ondernemer Onderweg

Zo helpt Trunkrs webshops aan perfecte klantbeleving

Trunkrs groeit hard. De same day delivery-speler zet in op snel en groen bezorgen, mét een focus op de ontvangstervaring. Het levert de bezorgdienst een groei van 700 procent op. Ceo Jan Wijn is bij Roland Tameling in de studio voor een nieuwe aflevering van De Ondernemer Onderweg. Luister naar deze podcast over het idee, het succes en de ambities van deze bezorgdienst.

Details
De Ondernemer

Een naam voor je bedrijf: waarom niet je eigen naam zoals Bert Hagendoorn?

In deze nieuwe aflevering van De Namarama Show spreekt gastheer Floris Hülsmann met Bert Hagendoorn. Deze topadviseur opereert simpelweg onder zijn eigen naam: 'Bert Hagendoorn'. Waarom hij dat doet en niet een nieuw verzonnen bedrijfsnaam koos? Dat hoor je in deze podcast.

Details
De Ondernemer

Groter (internationaal) wagenpark? Hier moet je aan denken

Je bedrijf is succesvol, maar om te blíjven groeien heb je een groter wagenpark nodig. Hoe kies je de juiste voertuigen, ook wanneer je naar het buitenland wilt uitbreiden? ‘Het is een kwestie van goed onderzoek doen naar wat bij jouw bedrijf past en nuchter blijven nadenken. Dat iets kan, wil niet meteen zeggen dat het ook móet…’

Details