Nieuws Coronavirus

Suitsupply, Bristol, Van Haren en Bever gaan weer open na sluiting vanwege corona

Enkele winkelketens die vorige maand de deuren sloten om de verspreiding van het nieuwe coronavirus tegen te gaan, zijn weer geopend. Schoenenketen Van Haren meldt op zijn website dat vrijwel alle winkels weer opengaan. Ook bij de Nederlandse filialen van maatpakkenverkoper Suitsupply zijn klanten weer welkom. Bever en Bristol hebben eveneens winkels heropend.

De Ondernemer / ANP 8 april 2020

Suitsupply Schiphol open corona

Ook Suitsupply opent de deuren weer voor klanten. Foto: ANP

Bij Van Haren zijn op enkele vestigingen in het centrum van Amsterdam na alle ruim 140 winkels weer geopend. Na aanpassingen voldoen de winkels aan richtlijnen van het RIVM, stelt het bedrijf. De budgetketen drukt klanten op het hart thuis te blijven bij griep- of verkoudheidsklachten.

De 24 heropende modezaken van Suitsupply, die bijna een maand waren gesloten, blijven het aantal bezoekers reguleren. De keten roept klanten op de filialen zo veel mogelijk op afspraak te bezoeken.

'''Hoe ernstig de huidige situatie ook is, we zijn ook van mening dat het leven door moet gaan''

Fokke de Jong, Suitsupply

Gepaste afstand klanten

Suitsupply-baas Fokke de Jong stelt dat de beslissing na overleg met personeel is genomen. Ervaringen met enkele opnieuw geopende vestigingen in China tonen volgens hem aan dat klanten gepaste afstand van elkaar houden en andere voorzorgsmaatregelen naleven. ,,Ik heb er alle vertrouwen in dat dit in Nederland ook het geval zal zijn", zegt De Jong. ,,Want hoe ernstig de huidige situatie ook is, we zijn ook van mening dat het leven door moet gaan."

Ook schoenen- en kledingzaak Bristol heropent vandaag 57 van de 108 filialen met aangepaste openingstijden en aangescherpte maatregelen. De afgelopen weken zijn de noodzakelijke aanpassingen in de winkels gedaan, waardoor Bristol de veiligheid en gezondheid van klanten en medewerkers bewaakt. De keten volgt de maatregelen vanuit de overheid. Zo zijn er extra hygiënemaatregelen doorgevoerd voor medewerkers, worden de richtlijnen bij de ingang van de winkel door een medewerker aan de klant uitgelegd en zijn de paskamers gesloten.

Online winkelen heeft voorkeur

,,Door de maatregelen die wij hebben genomen in de filialen, kunnen wij op een verantwoorde manier openblijven voor onze Nederlandse klanten en voor een veilige werkomgeving voor onze medewerkers zorgen. We hebben bewust een selectie gemaakt van filialen die in de periferie en dorpen liggen om te heropenen, zodat we niet stimuleren om naar stadscentra te komen. Overigens vragen wij onze klanten om zoveel mogelijk online te winkelen en alleen naar onze filialen te komen voor noodzakelijke producten,'' legt ceo Elise Vanaudenhove uit.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.