Duizenden horecazaken deden volgens ijstheemerk Lipton mee aan de competitie en in totaal brachten tienduizenden mensen een stem uit op hun favoriete terras. Paviljoen het Strandhuys in Bergen op Zoom kwam als grote winnaar uit de bus en ging naar huis met een investeringsbudget van 50.000 euro.
De drie horecazaken werden eerder in de competitie al uitgeroepen tot het beste terras van de maanden mei, juni en juli en wonnen daarmee een geldprijs van 10.000 euro. Daarna barstte de competitie pas echt los, dankzij hun succesvolle campagnes ontvangen ze nu ook het prijzengeld voor de eerste, tweede en derde plek. De horecazaken kunnen respectievelijk 50.000, 30.000 en 15.000 euro aan hun investeringsbudget toevoegen.
Van het prijzengeld gaat de eerste 10.000 euro sowieso naar het personeel, zij mogen zelf weten aan wat voor leuks ze dat willen besteden
Marc Landa en Robin Mulders, eigenaren Paviljoen het Strandhuys
Het personeel op nummer een
Na het winnen van het maandelijkse prijzengeld hebben de horecaondernemers alles op alles gezet om ook de landelijke hoofdprijs in de wacht te slepen. Door dit enthousiasme behaalden ze uiteindelijk de winst. De hoofdprijs van 50.000 euro ging naar Paviljoen Het Strandhuys in Bergen op Zoom, dat zich het komende jaar het meest favoriete terras van Nederland mag noemen.
Marc Landa en Robin Mulders, eigenaren van Paviljoen het Strandhuys, namen de prijs feestelijk in ontvangst. ,,Wij doen een diepe buiging voor het personeel! We hebben alle troeven bij het personeel in de handen gelegd en daardoor hebben we uiteindelijk gewonnen. Ons terras is gigantisch en met het lekkere weer hebben we in de afgelopen dagen al heel veel nieuwe gasten kunnen ontvangen. Van het prijzengeld gaat de eerste 10.000 euro sowieso naar het personeel, zij mogen zelf weten aan wat voor leuks ze dat willen besteden. Verder gaan we voor aankomend seizoen onze buitenbar vernieuwen, zodat we een nog beter en leuker terras kunnen maken. Maar eerst gaan we vieren dat we de winnaar zijn!''
Lees ook: Lokale verschillen prijs pilsje en cappuccino op terras groot: wat zijn de oorzaken?
'Acties om zoveel mogelijk stemmen in de wacht te slepen met het jaar creatiever'
,,Het was waanzinnig om ook dit jaar weer te zien hoe horecaondernemers massaal actie hebben gevoerd om hun gasten te enthousiasmeren om te stemmen: van winacties en goodiebags tot natuurlijk het gebruik van de tafelstickers en gepersonaliseerd promotiemateriaal met QR-codes. Het lijkt wel of de acties om zoveel mogelijk stemmen in de wacht te slepen met het jaar creatiever worden. Ik kijk nu alweer uit naar de competitie van volgend jaar en ben benieuwd om te zien hoe het welverdiende investeringsbudget zal worden besteed”, aldus Mark Hanemaaijer, Director Out-of-Home bij Unilever.
Lees ook: 8 Tips van horeca-expert Gijsbregt Brouwer: zo creëer je het beste zomerterras