Nieuws Crowdfunding
Duurzaam kinderkledingmerk MINGO haalt ruim 56.000 euro op met crowdfunding
Het duurzame kinderkledingmerk MINGO heeft in een paar weken tijd al ruim 56.000 euro opgehaald door middel van crowdfunding. De financiering wordt onder andere gebruikt voor het ontwikkelen van een tienerlijn en het openen van een fysieke locatie. Het uiteindelijke doel is om 75.000 euro op te halen.

De collectie van MINGO. Foto: MINGO
Het duurzame kledingmerk MINGO is in 2014 opgericht door Naomi de Kuiper, met de missie om comfortabele kinderkleding te creëren van duurzame en kwalitatieve stoffen die onder eerlijke omstandigheden geproduceerd zijn. ,,Toen mijn dochter twee jaar oud was, merkte ik dat er in Nederland weinig mooie basic kinderkleding te vinden was. Ik vond de Scandinavische kledingstijl heel mooi: minimalistisch, duurzaam en tijdloos. Dat wilde ik ook naar Nederland brengen,” aldus De Kuiper.
Contact met de community is erg belangrijk voor het kinderkledingmerk: ,,Precies dat persoonlijke contact met de klanten die het uiteindelijk kopen, is wat ik zo leuk vind aan ondernemen,” vertelt de ondernemer. Op dit moment heeft MINGO een trouwe fanbase opgebouwd in zowel Nederland als Duitsland en is de onderneming toe aan de volgende stap: het ontwerpen van een tienerlijn en de opening van een fysieke locati
''We hebben al zoveel leuke reacties gehad van klanten die ook hebben geïnvesteerd, dat vertrouwen voelt heel goed''
MINGO startte met crowdfunding via het platform CrowdAboutNow
Om deze stappen te realiseren is financiering nodig, De Kuiper heeft er uiteindelijk voor gekozen om deze financiering op te halen door middel van crowdfunding via het platform CrowdAboutNow. Op die manier worden de plannen gefinancierd door een betrokken groep investeerders. ,,We hebben al zoveel leuke reacties gehad van klanten die ook hebben geïnvesteerd, dat vertrouwen voelt heel goed.” aldus de Kuiper. Inmiddels is er al ruim 56.000 euro opgehaald, maar om de crowdfunding te laten slagen moet het minimale doelbedrag van 75.000 euro worden bereikt.
De crowdfunding is een combinatie van een lening en voorverkoop. Het geïnvesteerde bedrag wordt in vijf jaar terugbetaald met een jaarlijks rendement van 4 procent. In de voorverkoop kunnen nu al items van de tienerlijn worden aangeschaft. Er kan nog geïnvesteerd worden tot 7 april.
Lees ook: Liz wil de wereld veroveren met haar duurzame tassen: crowdfunding voor nieuwe modellen