300 miljoen literDIS, met een jaaromzet van 90 miljoen euro, vult jaarlijks voor zo'n 300 miljoen liter aan blikjes voor grote internationale merken. Het gaat voornamelijk om frisdrank, maar DIS verwerkt ook bier. Bij de in 1964 opgerichte onderneming werken 198 mensen.
Positie versterkenRefresco versterkt met de overname zijn positie wat betreft het vullen van blikjes en flesjes voor A-labels. Het bedrijf, dat een jaaromzet draait van ruim 2 miljard euro, zet sterk in op dit marktsegment. De onderneming kondigde in dit verband onlangs de overname aan van een bottelfabriek van PepsiCo in Hamburg. Topman Hans Roelofs voorspelde eerder deze maand al dat er komende tijd meer van zulke deals zullen volgen.
Drachten bundelenVoor DIS betekent de overname dat het bedrijf zijn activiteiten verder kan uitbouwen in West-Europa. ,,We zijn erg verheugd dat we onze krachten bundelen met de Refresco Gerber Group'', liet DIS-directeur Marco Geurten weten.